Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1301717" data-attributes="member: 13861"><p>[ATTACH=full]32175[/ATTACH]</p><p></p><p>Den där satellitkartan är utdaterad, numera finns det en gigantisk pumptrack i asfalt på platsen framför läktaren i målområdet. Med tanke på placeringen på den och för att fortfarande ha plats för målområdet när det hålls alpint käppkrig så är mest troligt den planerade platsen för liftens dalstation den enda som finns, alltså ungefär den ljusa fläcken vid texten "ÅBC" i bilden.</p><p></p><p>Och även om vissa tycker att gamla Nisses är ett ruckel så har väl markägaren all rätt att ha åsikter även om motivet kanske mest troligt är pengar och hen inte ens bor i byn. Jag tror dom flesta här hade tänkt likadant om någon skulle smälla upp en liknande anläggning som går över ens egen tomt.</p><p></p><p>För övrigt har jag aldrig fattat poängen med den här liften. Ja, den kan underlätta lite när 8:an är stängd på grund av vind. Och visst, racefolket kanske blir ett uns mindre griniga. Men i övrigt känns det mest som en ganska onödig exploatering på ett redan väldigt exploaterat fjäll. Då hade jag hellre sett att man lagt lite mer kraft och resurser på att uppgradera Duved och Tege, för om det är något som skulle kunna avlasta centrala Åre så är det att få lite fler att åka dit istället för att få ännu fler att trängas i Olympiaområdet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1301717, member: 13861"] [ATTACH type="full"]32175[/ATTACH] Den där satellitkartan är utdaterad, numera finns det en gigantisk pumptrack i asfalt på platsen framför läktaren i målområdet. Med tanke på placeringen på den och för att fortfarande ha plats för målområdet när det hålls alpint käppkrig så är mest troligt den planerade platsen för liftens dalstation den enda som finns, alltså ungefär den ljusa fläcken vid texten "ÅBC" i bilden. Och även om vissa tycker att gamla Nisses är ett ruckel så har väl markägaren all rätt att ha åsikter även om motivet kanske mest troligt är pengar och hen inte ens bor i byn. Jag tror dom flesta här hade tänkt likadant om någon skulle smälla upp en liknande anläggning som går över ens egen tomt. För övrigt har jag aldrig fattat poängen med den här liften. Ja, den kan underlätta lite när 8:an är stängd på grund av vind. Och visst, racefolket kanske blir ett uns mindre griniga. Men i övrigt känns det mest som en ganska onödig exploatering på ett redan väldigt exploaterat fjäll. Då hade jag hellre sett att man lagt lite mer kraft och resurser på att uppgradera Duved och Tege, för om det är något som skulle kunna avlasta centrala Åre så är det att få lite fler att åka dit istället för att få ännu fler att trängas i Olympiaområdet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp