Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1304445" data-attributes="member: 146777"><p>Jag kan inte riktigt se hur det skulle blir bra backar. Mullfjället är ganska platt ner mot duved och väldigt brant ner mot ullådalen. Så man skulle ha en svart backe en bit, men sen hamnar på samma yta som de befintliga från släppliften i tege (glömt namnet). Så den långa backen ner mot ullådalen skulle blir väldigt brant en kort bit,och sen rätt tråkigt i en väldigt lång bit (för de som gillar det branta i början).</p><p>De gamla paradisliftarna i duved hade väl samma problem. Ganska fint däruppe,men inget spännande. I duved finns lite korta åk ner från mullfjällsidan. Men inte värt att bygga en loft på, tror jag. Resten är roligt teeäng för familjeoffpist och turande med barn (dvs mullfjället från duved sidan). Men inget jag skulle tror blir särskilt bra som backe. </p><p>I tege finns ju rännan ner från tyskhuvut som är brant och roligt. Där kunde man väl bygga en backe. Behövs dock att man spränger vinddrivan som brukar hänga där. </p><p>Men nej, jag tror inte man skulle löser nåt med det. Duved och tege är lungt som de är nu. Jag kan inte se att en lift upp till mullfjället skulle ändra nåt på det. Det blir inte som skutan. </p><p>Undrar om du har varit där och tittat på det eller kanske turat upp på det? Känns inte som det.</p><p></p><p>Tillägg: från toppen av mullfjälletbkan man förresten inte åka ner till toppen av duveds linbana. ( iaf inte utan en massa traverser/skråandet). Det går uppför där. Så.man får åka ner genom Ravinen eller ner till englandsliften, eller vad släppliften där nu heter.</p><p>Så det skulle blir en blå backe som inte riktigt hänger ihop med resten av duved. Alldeles för lite avkastning för att vara värt det.</p><p>Och ner mot tege då, såklart. Men den blir inte jämnbrant heller. Svårt att glida till tyskhuvud för att komma ner tilll rännan där. Så man åker ner till toppen av sittliften eller släppliften, eller in till ingentibg längre norrut. En kort,brant backe, som slutar i platt terräng om man åker längre norrut.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1304445, member: 146777"] Jag kan inte riktigt se hur det skulle blir bra backar. Mullfjället är ganska platt ner mot duved och väldigt brant ner mot ullådalen. Så man skulle ha en svart backe en bit, men sen hamnar på samma yta som de befintliga från släppliften i tege (glömt namnet). Så den långa backen ner mot ullådalen skulle blir väldigt brant en kort bit,och sen rätt tråkigt i en väldigt lång bit (för de som gillar det branta i början). De gamla paradisliftarna i duved hade väl samma problem. Ganska fint däruppe,men inget spännande. I duved finns lite korta åk ner från mullfjällsidan. Men inte värt att bygga en loft på, tror jag. Resten är roligt teeäng för familjeoffpist och turande med barn (dvs mullfjället från duved sidan). Men inget jag skulle tror blir särskilt bra som backe. I tege finns ju rännan ner från tyskhuvut som är brant och roligt. Där kunde man väl bygga en backe. Behövs dock att man spränger vinddrivan som brukar hänga där. Men nej, jag tror inte man skulle löser nåt med det. Duved och tege är lungt som de är nu. Jag kan inte se att en lift upp till mullfjället skulle ändra nåt på det. Det blir inte som skutan. Undrar om du har varit där och tittat på det eller kanske turat upp på det? Känns inte som det. Tillägg: från toppen av mullfjälletbkan man förresten inte åka ner till toppen av duveds linbana. ( iaf inte utan en massa traverser/skråandet). Det går uppför där. Så.man får åka ner genom Ravinen eller ner till englandsliften, eller vad släppliften där nu heter. Så det skulle blir en blå backe som inte riktigt hänger ihop med resten av duved. Alldeles för lite avkastning för att vara värt det. Och ner mot tege då, såklart. Men den blir inte jämnbrant heller. Svårt att glida till tyskhuvud för att komma ner tilll rännan där. Så man åker ner till toppen av sittliften eller släppliften, eller in till ingentibg längre norrut. En kort,brant backe, som slutar i platt terräng om man åker längre norrut. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp