Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="flocky" data-source="post: 1306199" data-attributes="member: 180428"><p>Problemet är att alla markägare är emot detta. Inte mindre efter alla planer på exploatering i Ullådalen. Däremot hade en gondol varit bättre än backar och släpliftar. En gondol kräver i stort sett en liftgata och byggs på ganska höga stolpar vilket betyder ganska få stolpar. Området kring ullån är ganska känsligt och att bygga backar och släpliftar (kräver ju broar) hade nog varken markägare eller länsstyrelsen gillat. </p><p></p><p>Jag tror att detta blir av den dagen Skistar verkligen vill att det byggs. Bara min egna spekulation. Men då kommer de behöva slanta upp ordentligt för markarrende. När pengar blir inblandade har åsikter en förmåga att ändras. Trots allt så hade Åre blivit den stora vinnaren, väldigt många transporter hade besparats. Jag gissar dock att vi pratar 15-20 år framåt i tiden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="flocky, post: 1306199, member: 180428"] Problemet är att alla markägare är emot detta. Inte mindre efter alla planer på exploatering i Ullådalen. Däremot hade en gondol varit bättre än backar och släpliftar. En gondol kräver i stort sett en liftgata och byggs på ganska höga stolpar vilket betyder ganska få stolpar. Området kring ullån är ganska känsligt och att bygga backar och släpliftar (kräver ju broar) hade nog varken markägare eller länsstyrelsen gillat. Jag tror att detta blir av den dagen Skistar verkligen vill att det byggs. Bara min egna spekulation. Men då kommer de behöva slanta upp ordentligt för markarrende. När pengar blir inblandade har åsikter en förmåga att ändras. Trots allt så hade Åre blivit den stora vinnaren, väldigt många transporter hade besparats. Jag gissar dock att vi pratar 15-20 år framåt i tiden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp