Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1306322" data-attributes="member: 144594"><p>Jag uppfattade det mer som att man kunde överväga att bättre utnyttja existerande spårbunden trafik i dalen - passar förstår inte i Fabians exempel men kanske passar det några, t ex de som bor i Duved by eller nära stationen i Åre och ska börja/sluta sin skiddag där efter att ha åkt på det andra stället.</p><p></p><p>Generellt tycker jag dock att utökad busstrafik ofta är en så enkel lösning att den lätt förbises, gäller även i storstäder. Gäller nog också skidbussarna mellan Åre/Duved om de nu upplevs som otillräckliga. Utöka då. Flexibelt, dynamiskt, låga investeringar (särskilt jämf med spårbunden trafik), "gratis" vägar finns redan, elbussar finns och funkar etc etc. Om man slipper vänta för länge, får en sittplats och ok plats för skidorna så kan en stund i en varm skidbuss vara en trevlig upplevelse. Men som vi alla vet uppfylls sällan allt detta...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1306322, member: 144594"] Jag uppfattade det mer som att man kunde överväga att bättre utnyttja existerande spårbunden trafik i dalen - passar förstår inte i Fabians exempel men kanske passar det några, t ex de som bor i Duved by eller nära stationen i Åre och ska börja/sluta sin skiddag där efter att ha åkt på det andra stället. Generellt tycker jag dock att utökad busstrafik ofta är en så enkel lösning att den lätt förbises, gäller även i storstäder. Gäller nog också skidbussarna mellan Åre/Duved om de nu upplevs som otillräckliga. Utöka då. Flexibelt, dynamiskt, låga investeringar (särskilt jämf med spårbunden trafik), "gratis" vägar finns redan, elbussar finns och funkar etc etc. Om man slipper vänta för länge, får en sittplats och ok plats för skidorna så kan en stund i en varm skidbuss vara en trevlig upplevelse. Men som vi alla vet uppfylls sällan allt detta... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp