Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="arne" data-source="post: 1318349" data-attributes="member: 115857"><p>Jag var uppe i Åre då och då under 80 och 90-talet, och sedan 15 år tillbaka så är jag uppe minst 3 veckor varje år. Visst saknar jag delvis tusenmeters men kan inte påstå att jag åkte där så ofta. När den var bra var det för lång kö för att vara värt besväret. Som jag sagt ovan så åker jag i stort sett fyra backar (WorldCup, Hummeln, Lundsrappet och Gondolen) övriga backar ger för lite spännande åkning i förhållande till hur långsamma liftarna är. Högzon är trevligt - men jag föredrar att vandra upp till toppen eller västskutan när det går istället för att stå i kö när 1000m existerade.</p><p></p><p>Mina barn och fru däremot gillar många backar i Åre (Sadeln är en favorit, VM6an är också bra), och när de var mindre så hängde vi mycket i Björnen. </p><p></p><p>Däremot är vi alla bortskämda (slöa) och föredrar verkligen snabba sittliftar, och jag tror inte vi är de enda, så jag skulle tro att de stora förbättringar som kan göras är att byta ut släpliftar mot moderna 6-stolsliftar. Det mest självklara exemplet är Rödkullen. En snabbare hummelvariant vore trevligt för mig men vi är ju inte så många som åker där ändå - så helt ok som det är nu. Högzon vore ju roligt - men med tanke på vädret så är ekonomin i dessa projekt nog inte där. Nog mer ekonmiskt att ersätta 1000m med en släplift (om nu inte det blir en ny gondol).</p><p></p><p>Slutligen måste jag säga att Åre är väldigt trevligt så länge man undviker sportlovsdagar med dåligt väder. Jag trivs där och tänker inte sluta åka dit.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="arne, post: 1318349, member: 115857"] Jag var uppe i Åre då och då under 80 och 90-talet, och sedan 15 år tillbaka så är jag uppe minst 3 veckor varje år. Visst saknar jag delvis tusenmeters men kan inte påstå att jag åkte där så ofta. När den var bra var det för lång kö för att vara värt besväret. Som jag sagt ovan så åker jag i stort sett fyra backar (WorldCup, Hummeln, Lundsrappet och Gondolen) övriga backar ger för lite spännande åkning i förhållande till hur långsamma liftarna är. Högzon är trevligt - men jag föredrar att vandra upp till toppen eller västskutan när det går istället för att stå i kö när 1000m existerade. Mina barn och fru däremot gillar många backar i Åre (Sadeln är en favorit, VM6an är också bra), och när de var mindre så hängde vi mycket i Björnen. Däremot är vi alla bortskämda (slöa) och föredrar verkligen snabba sittliftar, och jag tror inte vi är de enda, så jag skulle tro att de stora förbättringar som kan göras är att byta ut släpliftar mot moderna 6-stolsliftar. Det mest självklara exemplet är Rödkullen. En snabbare hummelvariant vore trevligt för mig men vi är ju inte så många som åker där ändå - så helt ok som det är nu. Högzon vore ju roligt - men med tanke på vädret så är ekonomin i dessa projekt nog inte där. Nog mer ekonmiskt att ersätta 1000m med en släplift (om nu inte det blir en ny gondol). Slutligen måste jag säga att Åre är väldigt trevligt så länge man undviker sportlovsdagar med dåligt väder. Jag trivs där och tänker inte sluta åka dit. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp