Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1318795" data-attributes="member: 146777"><p>Men, vad åker man sen, när man kliver ur gondolen och det blåser 30 m/s däruppe?</p><p></p><p>Jag fattar att man blir besviken när högzonen är stängd. Men jag vet inte om det blir så mycket bättre med mer vindtåliga liftar. </p><p></p><p>Jag turade upp till skutan en och annan gång när högzonen var stängd. Visst var det kul, men trevligt var det inte. Och åkningen var inte heller bra för den delen.</p><p></p><p>Min åsikt är att man måste hitta på möjligheter att bredda på åkningen i Åre, om man vill vädersäkra det. Typ hittar mer platser där man är i lä. Huvudåkningen är ju på en bergsida. Jag gillar det, för att det lämnar mycket plats för oss som vill vara utanför systemet. Men vill man vädersäkra ett system måst man nog har lifter på så många olika sidor som möjligt. I Åre skulle man egentligen ha möjlighet till åkning på öst, syd och västsidan. Drar man dp liftarna så att de inte går hela vägen upp, så borde man kunna vara i lä en stor del av tiden... Inte att jag behöver det, eller om jag ens tror att det är möjligt med markfördelningen i Åre osv...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1318795, member: 146777"] Men, vad åker man sen, när man kliver ur gondolen och det blåser 30 m/s däruppe? Jag fattar att man blir besviken när högzonen är stängd. Men jag vet inte om det blir så mycket bättre med mer vindtåliga liftar. Jag turade upp till skutan en och annan gång när högzonen var stängd. Visst var det kul, men trevligt var det inte. Och åkningen var inte heller bra för den delen. Min åsikt är att man måste hitta på möjligheter att bredda på åkningen i Åre, om man vill vädersäkra det. Typ hittar mer platser där man är i lä. Huvudåkningen är ju på en bergsida. Jag gillar det, för att det lämnar mycket plats för oss som vill vara utanför systemet. Men vill man vädersäkra ett system måst man nog har lifter på så många olika sidor som möjligt. I Åre skulle man egentligen ha möjlighet till åkning på öst, syd och västsidan. Drar man dp liftarna så att de inte går hela vägen upp, så borde man kunna vara i lä en stor del av tiden... Inte att jag behöver det, eller om jag ens tror att det är möjligt med markfördelningen i Åre osv... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp