Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="flocky" data-source="post: 1330226" data-attributes="member: 180428"><p>Har läst samtliga överklaganden/synpunkter och mycket av detta är standard. Länstyrelsen vill bara säkerställa att inte olyckor sker, ofta är det mer frågor om komplettering. Kan Skistar/kommunen besvara detta så är det inget konstigt. Var faktiskt mindre överklaganden än vad jag trodde och inga synpunkter som sticker ut. Men helt klart behöver kanske ytterligare saker utredas så att detaljplanen blir klar till sommaren är nog tyvärr ingen möjlighet. Men vågar nog hoppas på hösten. </p><p></p><p>Sedan är vissa synpunkter från privatpersoner fel, exempelvis att den kommer stå still som nuvarande kabin är fel. Kabinbanan har ju fast bärvajer som tar tid att knacka bort isen från. Nya gondolen har bättre sträckning än nuvarande mot västvind och på det mest kritiska stället sprängs liften ner samt även bergstationen så med stor sannolikhet kommer nya gondolen ha bättre sträckning än nuvarande. Bara att kolla under sommaren när problemet med is inte finans, betydligt oftare Gondolen står still än Kabinbanan sommartid. </p><p></p><p>Svårt att göra projektet bättre än vad som gjorts. Då hade Skistar behövt bygga via västra ravin, hade kanske gått på 80-talet men där hade vi sett på överklaganden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="flocky, post: 1330226, member: 180428"] Har läst samtliga överklaganden/synpunkter och mycket av detta är standard. Länstyrelsen vill bara säkerställa att inte olyckor sker, ofta är det mer frågor om komplettering. Kan Skistar/kommunen besvara detta så är det inget konstigt. Var faktiskt mindre överklaganden än vad jag trodde och inga synpunkter som sticker ut. Men helt klart behöver kanske ytterligare saker utredas så att detaljplanen blir klar till sommaren är nog tyvärr ingen möjlighet. Men vågar nog hoppas på hösten. Sedan är vissa synpunkter från privatpersoner fel, exempelvis att den kommer stå still som nuvarande kabin är fel. Kabinbanan har ju fast bärvajer som tar tid att knacka bort isen från. Nya gondolen har bättre sträckning än nuvarande mot västvind och på det mest kritiska stället sprängs liften ner samt även bergstationen så med stor sannolikhet kommer nya gondolen ha bättre sträckning än nuvarande. Bara att kolla under sommaren när problemet med is inte finans, betydligt oftare Gondolen står still än Kabinbanan sommartid. Svårt att göra projektet bättre än vad som gjorts. Då hade Skistar behövt bygga via västra ravin, hade kanske gått på 80-talet men där hade vi sett på överklaganden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp