Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="flocky" data-source="post: 1330311" data-attributes="member: 180428"><p>VM6 ska flyttas, men det är för att en hotellbyggnad ska stå där vm6 startar nu, med ett valv igenom byggnaden för att kunna nå Stjärnliften. Den detaljplanen är redan godkänd och ingår i en större del för ombyggnaden av parkeringen vid kabinbanan. Ny sträckning blir ungefär samma som idag, från timmerstugan till platsen där där Hummelliften och VM6 möts, förutsatt att detaljplanen för VM6 också godkänns, den ingår i samma detaljplan som gondolen. </p><p></p><p>Förslaget om 8-stol till Hummeln är helt meningslöst, för det första kommer det inte bli godkänt om inte gondolen godkänns då det är samma sträckning. Dessutom täcker redan nuvarande Hummelliften kapaciteten. Majoriteten av de som tar nya gondolen kommer ju åka vidare till toppen, förutom de dagar när övre delen är stängd. Men man får inte glömma att nya sträckningen är bättre planerad utifrån vind än nuvarande gondol, så kommer bli fler dagar där man kan nå Åreskutan än nu.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="flocky, post: 1330311, member: 180428"] VM6 ska flyttas, men det är för att en hotellbyggnad ska stå där vm6 startar nu, med ett valv igenom byggnaden för att kunna nå Stjärnliften. Den detaljplanen är redan godkänd och ingår i en större del för ombyggnaden av parkeringen vid kabinbanan. Ny sträckning blir ungefär samma som idag, från timmerstugan till platsen där där Hummelliften och VM6 möts, förutsatt att detaljplanen för VM6 också godkänns, den ingår i samma detaljplan som gondolen. Förslaget om 8-stol till Hummeln är helt meningslöst, för det första kommer det inte bli godkänt om inte gondolen godkänns då det är samma sträckning. Dessutom täcker redan nuvarande Hummelliften kapaciteten. Majoriteten av de som tar nya gondolen kommer ju åka vidare till toppen, förutom de dagar när övre delen är stängd. Men man får inte glömma att nya sträckningen är bättre planerad utifrån vind än nuvarande gondol, så kommer bli fler dagar där man kan nå Åreskutan än nu. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp