Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="flocky" data-source="post: 1330335" data-attributes="member: 180428"><p>Jo men Hummelliften täcker redan behovet till Hummeln. Och mycket av synpunkterna på rasrisk är just nedanför Hummeln där träd ska tas ner. På skutan ska fundamenten anläggas i berg vilket inte skapar någon större risk. Var egentligen inte så negativa synpunkter där utan bara frågeställningar. Likaså synpunkter på garaget där service med olja kommer göras, kan den oljan läcka från gondolens garage? Jag såg ändå större hot mot nedre delen, övre delen mer frågeställningar som behöver besvaras.</p><p></p><p>Ny åttastolslift kommer få samma synpunkter samt att det kostar massor att flytta Stjärnliften och vm6 samt bygga en ny lift. Dessa 250 miljoner (det hade en 8-stol med mellanstation kostat) samt stora kostnader med att flytta befintliga liftar hade gjort sig bättre på andra ställen i systemet. Dessutom finns ingen bra åkning från Hummeln för familjer. Gondolen är ju en rak ersättare till Kabinen, mellanstationen behövs för att det är där garaget får plats samt att inte hela liften blir outnyttjad när det blåser.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="flocky, post: 1330335, member: 180428"] Jo men Hummelliften täcker redan behovet till Hummeln. Och mycket av synpunkterna på rasrisk är just nedanför Hummeln där träd ska tas ner. På skutan ska fundamenten anläggas i berg vilket inte skapar någon större risk. Var egentligen inte så negativa synpunkter där utan bara frågeställningar. Likaså synpunkter på garaget där service med olja kommer göras, kan den oljan läcka från gondolens garage? Jag såg ändå större hot mot nedre delen, övre delen mer frågeställningar som behöver besvaras. Ny åttastolslift kommer få samma synpunkter samt att det kostar massor att flytta Stjärnliften och vm6 samt bygga en ny lift. Dessa 250 miljoner (det hade en 8-stol med mellanstation kostat) samt stora kostnader med att flytta befintliga liftar hade gjort sig bättre på andra ställen i systemet. Dessutom finns ingen bra åkning från Hummeln för familjer. Gondolen är ju en rak ersättare till Kabinen, mellanstationen behövs för att det är där garaget får plats samt att inte hela liften blir outnyttjad när det blåser. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp