Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1336682" data-attributes="member: 144594"><p>Menar du före eller efter januari 2011 då den gamla Tusenmetersliften ramlade ner?</p><p>Jag hade inte heller åkt långväga till Åre på Valborg utan den liften. Och ja det är ofta eländigt i lågzon då (om ens åkbart). Men det är ju inte där man åker då utom för att ta sig ner vid dagens slut. Eller ha kul i slaskpucklarna i nedre Gästrappet om man är så konstigt lagd (några av oss är det).</p><p></p><p>Poängen är att det nu blir nya förutsättningar. En kär nygammal lift kommer tillbaka och biffigare snökanoner. En glimt av Åres guldålder finns i sikte igen. Tusenmetaren är ju en väderkänslig högzonslift som kommer att vara otillgänglig under stora delar av säsongen, och som ffa fyller sitt syfte just på vårkanten.</p><p>Att stänga den 25/4 före Valborg första säsongen efter ett sånt fint tillskott är att missa en chans. Men men, jag ska ändå inte dit då.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1336682, member: 144594"] Menar du före eller efter januari 2011 då den gamla Tusenmetersliften ramlade ner? Jag hade inte heller åkt långväga till Åre på Valborg utan den liften. Och ja det är ofta eländigt i lågzon då (om ens åkbart). Men det är ju inte där man åker då utom för att ta sig ner vid dagens slut. Eller ha kul i slaskpucklarna i nedre Gästrappet om man är så konstigt lagd (några av oss är det). Poängen är att det nu blir nya förutsättningar. En kär nygammal lift kommer tillbaka och biffigare snökanoner. En glimt av Åres guldålder finns i sikte igen. Tusenmetaren är ju en väderkänslig högzonslift som kommer att vara otillgänglig under stora delar av säsongen, och som ffa fyller sitt syfte just på vårkanten. Att stänga den 25/4 före Valborg första säsongen efter ett sånt fint tillskott är att missa en chans. Men men, jag ska ändå inte dit då. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp