Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bly84" data-source="post: 390142" data-attributes="member: 78195"><p>Jobbiga markägare men det alla veckor utom 8-10 funkar ju bussen bra tycker jag. </p><p></p><p>Det viktigaste måste ändå vara Tott och förbindelser mellan Tott och Björnen. Detta så att, som många redan sagt, det området blir mer öppet för nybörjare eftersom Olympia förstörs av dessa åkare. De enda bra åken jag någonsin haft i Gästrappet är extremt tidigt på morgonen eller sent på kvällsåkningen, annars är de alltid proppfulla av folk som plogar hela vägen ner! De är helt enkelt för svåra för nybörjare men så länge som Tott & Björnen förblir så otillgängliga som de är nu så förstår jag att folk inte tar sig dit.</p><p>Sen gillar jag verkligen skogsåkningen i Tott, en vettig lift skulle verkligen lyfta området. </p><p></p><p>Ett annat efterlängtat förslag är väl att bygga samman VM6:an med 1000-metern på nåt sätt, kanske rakt över västra ravinen och en bit upp så att det bara blir att glida ner till 1000-metern? Problemet är att östra ravinen blir lite för lättåtkomlig...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bly84, post: 390142, member: 78195"] Jobbiga markägare men det alla veckor utom 8-10 funkar ju bussen bra tycker jag. Det viktigaste måste ändå vara Tott och förbindelser mellan Tott och Björnen. Detta så att, som många redan sagt, det området blir mer öppet för nybörjare eftersom Olympia förstörs av dessa åkare. De enda bra åken jag någonsin haft i Gästrappet är extremt tidigt på morgonen eller sent på kvällsåkningen, annars är de alltid proppfulla av folk som plogar hela vägen ner! De är helt enkelt för svåra för nybörjare men så länge som Tott & Björnen förblir så otillgängliga som de är nu så förstår jag att folk inte tar sig dit. Sen gillar jag verkligen skogsåkningen i Tott, en vettig lift skulle verkligen lyfta området. Ett annat efterlängtat förslag är väl att bygga samman VM6:an med 1000-metern på nåt sätt, kanske rakt över västra ravinen och en bit upp så att det bara blir att glida ner till 1000-metern? Problemet är att östra ravinen blir lite för lättåtkomlig... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp