Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Traxus" data-source="post: 585848" data-attributes="member: 96835"><p>Nog är det så att kapaciteten ökar antalet åkare i backen och därmed slitaget, men branta backar blir också förstörda snabbare än flackare backar (de oerfarna åkarna gör inte saken bättre. btw jag är inget proffs själv :P). Så om det nu byggs nya sittliftar vid Sadeln skulle Åre få någonting som den enligt mig saknar för tillfället; lite mindre branta backar i anslutning till stolsliftar. Om vi har tur lockas folk till de lite lättare backarna från backarna vid vm8:an och det blir i det stora hela en jämnare fördelning på berget. </p><p>Visst kommer den ökade kapaciteten få ut ännu mer folk i backarna (om det inte byggs nya i samband med liftarna) men Sadel-backarna är idag inte särskilt befolkade, och om folk drar sig dit bort kanske gästrappet klarar sig fram till 12.00 innan den blir en isig puckelpist.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Traxus, post: 585848, member: 96835"] Nog är det så att kapaciteten ökar antalet åkare i backen och därmed slitaget, men branta backar blir också förstörda snabbare än flackare backar (de oerfarna åkarna gör inte saken bättre. btw jag är inget proffs själv :P). Så om det nu byggs nya sittliftar vid Sadeln skulle Åre få någonting som den enligt mig saknar för tillfället; lite mindre branta backar i anslutning till stolsliftar. Om vi har tur lockas folk till de lite lättare backarna från backarna vid vm8:an och det blir i det stora hela en jämnare fördelning på berget. Visst kommer den ökade kapaciteten få ut ännu mer folk i backarna (om det inte byggs nya i samband med liftarna) men Sadel-backarna är idag inte särskilt befolkade, och om folk drar sig dit bort kanske gästrappet klarar sig fram till 12.00 innan den blir en isig puckelpist. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp