Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Black-Daimond" data-source="post: 937949" data-attributes="member: 77495"><p>Tegeliften är gammal och har en del diftstopp så den står inför någon form av översyn, något kommer att hända. Att bygg en sittlift ex 4-6 stol för Tege vore bra men detta som ett alternativ när toppen är stängd för Tege är hyfsat väderokänsligt. Dagens underlag räcker ej för en 30-50 MSEK investering.</p><p></p><p>Skistar bygger nya liftar där det tillkommer nya bäddar dvs. nybyggen för uthyrning så de kan sälja liftkort och klämma stug ägarna på % av stughyran. </p><p></p><p>Detta har inget med viljan hos de redan befintliga beståndet. Det är befängt att tro att Skistar lyssnar på några bostadsrättsföreningar i Tege. </p><p></p><p>Skistar bygger nytt efter en investeringsplan för varje anläggning de har satsat mycket i Vemdalen och nu är det Björnen i Åre som kommer att få två nya sittliftar.</p><p></p><p>Mitt tipps är att om alla tomma tomter i Tege bebyggs så kommer Skistar vakna alt så kommer Tegeliften paja mitt i säsongen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Black-Daimond, post: 937949, member: 77495"] Tegeliften är gammal och har en del diftstopp så den står inför någon form av översyn, något kommer att hända. Att bygg en sittlift ex 4-6 stol för Tege vore bra men detta som ett alternativ när toppen är stängd för Tege är hyfsat väderokänsligt. Dagens underlag räcker ej för en 30-50 MSEK investering. Skistar bygger nya liftar där det tillkommer nya bäddar dvs. nybyggen för uthyrning så de kan sälja liftkort och klämma stug ägarna på % av stughyran. Detta har inget med viljan hos de redan befintliga beståndet. Det är befängt att tro att Skistar lyssnar på några bostadsrättsföreningar i Tege. Skistar bygger nytt efter en investeringsplan för varje anläggning de har satsat mycket i Vemdalen och nu är det Björnen i Åre som kommer att få två nya sittliftar. Mitt tipps är att om alla tomma tomter i Tege bebyggs så kommer Skistar vakna alt så kommer Tegeliften paja mitt i säsongen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp