Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="surjamten" data-source="post: 938606" data-attributes="member: 131028"><p>Snacka om ockrare de där Skistarfolket. 30% är en något hög förmedlingsavgift men att Skistar också sätter hyran och rear ut som man känner. Näe jag förstår att stugägarna härsknar, vem upplåter sitt boende på de villkoren.</p><p>Det är också mycket dåligt att de säljer liftkorten till samma pris under hela säsongen, är det lågsäsong kan de locka med bättre priser på liftkorten också (till skillnad från stugorna varierar backarnas standard under vintern) istället för att bara mjölka stugägarna på pengar och sedan sitta i lokalpressen och gnälla på att det byggs för många kalla bäddar. Gör det attraktivare att hyra ut så kommer kanske fler bäddar bli varma istället.</p><p></p><p>Klart att markägarna inte upplåter marken till någon lift om de inte får skälig ersättning. En lift med liftgata och nedfart låt oss säga att det allt tillsammans blir 50meter brett. låt oss säga att jag har en fastighet som går 90* mot liften och är 200m bred det blir 10000m2 eller 1ha. Om liften byggs så kommer det med högsta sannolikhet byggas hus där och då skulle jag vilja ha betalt därefter, dvs. tomtpris. en tomt på runt 1000m2 nära Copperhill ligger idag ute för 1 795 000 kr. 18miljoner kanske jag inte skulle kräva iom. att det inte är draget vatten, väg och avlopp men hälften då. 9miljoner, vem har sagt att det ska vara gratis att tjäna pengar?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="surjamten, post: 938606, member: 131028"] Snacka om ockrare de där Skistarfolket. 30% är en något hög förmedlingsavgift men att Skistar också sätter hyran och rear ut som man känner. Näe jag förstår att stugägarna härsknar, vem upplåter sitt boende på de villkoren. Det är också mycket dåligt att de säljer liftkorten till samma pris under hela säsongen, är det lågsäsong kan de locka med bättre priser på liftkorten också (till skillnad från stugorna varierar backarnas standard under vintern) istället för att bara mjölka stugägarna på pengar och sedan sitta i lokalpressen och gnälla på att det byggs för många kalla bäddar. Gör det attraktivare att hyra ut så kommer kanske fler bäddar bli varma istället. Klart att markägarna inte upplåter marken till någon lift om de inte får skälig ersättning. En lift med liftgata och nedfart låt oss säga att det allt tillsammans blir 50meter brett. låt oss säga att jag har en fastighet som går 90* mot liften och är 200m bred det blir 10000m2 eller 1ha. Om liften byggs så kommer det med högsta sannolikhet byggas hus där och då skulle jag vilja ha betalt därefter, dvs. tomtpris. en tomt på runt 1000m2 nära Copperhill ligger idag ute för 1 795 000 kr. 18miljoner kanske jag inte skulle kräva iom. att det inte är draget vatten, väg och avlopp men hälften då. 9miljoner, vem har sagt att det ska vara gratis att tjäna pengar? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp