Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Danil" data-source="post: 946862" data-attributes="member: 122026"><p>Om Duved/Tegefjäll skulle byggas ut med fallhöjder upp mot 5-6 hundra meter så skulle det ju helt och hållet ändra min syn på det skidområdet! Det skulle bli en av de högsta fallhöjderna i Sverige och dragningskraften för skidområdet skulle med högsta sannolikhet öka.</p><p></p><p>Precis som Dubbis hade jag också hoppats på någon forma av jubileums investering när bergbanan fyllde hundra år, men så blev det inte...</p><p></p><p> Den enda nya skidåkning Åre fått det senaste tio åren är väl egentligen Hermelinliften och det är ju verkligen inte någon storinvestering som givit mycket ny skidåkning. Tycker man borde ta sikte på att göra investeringar av samma storlek som de i Vemdalen som alla innefattat expressliftar och bättre skidåkning. Utbyggnaden av Vemdalens skidområden har ju gått i rasande takt (4 expressliftar på 6 år) och kollar man detaljplanen finns det planer på mer!</p><p>Åre däremot sackar efter när det gäller detta, finns ju faktiskt bara tre expressliftar där jämförbart med Vemdalens fyra.</p><p> Så Vemdalen känns modernare och expansivare än Åre och känns därför som en skidort som man hellre åker till och hellre köper fritidshus i då chanserna är större att få ny skidåkning om nått år.</p><p> Detta har jag själv märkt då jag åkt där sedan 2005 och tycker att det känns som antalet besökare ökat mycket de senaste åren i takt med expansionerna. Åre ja det har nog också ökat men här har inte liftkapaciteten och antalet backar ökat..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Danil, post: 946862, member: 122026"] Om Duved/Tegefjäll skulle byggas ut med fallhöjder upp mot 5-6 hundra meter så skulle det ju helt och hållet ändra min syn på det skidområdet! Det skulle bli en av de högsta fallhöjderna i Sverige och dragningskraften för skidområdet skulle med högsta sannolikhet öka. Precis som Dubbis hade jag också hoppats på någon forma av jubileums investering när bergbanan fyllde hundra år, men så blev det inte... Den enda nya skidåkning Åre fått det senaste tio åren är väl egentligen Hermelinliften och det är ju verkligen inte någon storinvestering som givit mycket ny skidåkning. Tycker man borde ta sikte på att göra investeringar av samma storlek som de i Vemdalen som alla innefattat expressliftar och bättre skidåkning. Utbyggnaden av Vemdalens skidområden har ju gått i rasande takt (4 expressliftar på 6 år) och kollar man detaljplanen finns det planer på mer! Åre däremot sackar efter när det gäller detta, finns ju faktiskt bara tre expressliftar där jämförbart med Vemdalens fyra. Så Vemdalen känns modernare och expansivare än Åre och känns därför som en skidort som man hellre åker till och hellre köper fritidshus i då chanserna är större att få ny skidåkning om nått år. Detta har jag själv märkt då jag åkt där sedan 2005 och tycker att det känns som antalet besökare ökat mycket de senaste åren i takt med expansionerna. Åre ja det har nog också ökat men här har inte liftkapaciteten och antalet backar ökat.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp