Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Black-Daimond" data-source="post: 946960" data-attributes="member: 77495"><p>Jag är inte först med tanken om liftar på Renfjället men man borde diskutera det mer än vad som är gjort. Rent finasiellt så krävs det miljarder men som ja skrev stöd från alla håll samt nyemission, sällj Vemdalen osv. Efter som detta säkert tar fem år så hade jag med några quick fix också.</p><p></p><p>Det där med OS var mer ett skämt men ja tror att det krävs en liknande satsning istället för att bara skicka in 48 ansökningar om OS.</p><p></p><p>En gondol som går peak to peak menar jag en start/dalstation på parkeringen vid kabindal (vid OK) sedan går den upp till toppen (kabinberg). I den andra riktignen går den med en start/dalstation på parkeringen vid kabindal över Åresjön mot Renfjällets topp. Man får naturligvis bygga ett maffigt garage under dalstationen med tanke på att parkeringen försvinner. </p><p></p><p></p><p></p><p>[MEDIA=youtube]dp1WFSgd4Nc[/MEDIA]</p><p></p><p>[MEDIA=youtube]O1fJ7TkO7MY[/MEDIA]</p><p></p><p><a href="http://ww1.whistlerblackcomb.com/p2pg/video/" target="_blank">http://ww1.whistlerblackcomb.com/p2pg/video/</a></p><p></p><p>Men hur en sådan här lift skall gå och vart den skall stå vet jag inte detta var bara en tanke. Den bör vara mindre väderkänslig.En tänkbar rutt är vid Gammla Stjärnliften/Timmerstugan vi ravinen upp mot toppen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Black-Daimond, post: 946960, member: 77495"] Jag är inte först med tanken om liftar på Renfjället men man borde diskutera det mer än vad som är gjort. Rent finasiellt så krävs det miljarder men som ja skrev stöd från alla håll samt nyemission, sällj Vemdalen osv. Efter som detta säkert tar fem år så hade jag med några quick fix också. Det där med OS var mer ett skämt men ja tror att det krävs en liknande satsning istället för att bara skicka in 48 ansökningar om OS. En gondol som går peak to peak menar jag en start/dalstation på parkeringen vid kabindal (vid OK) sedan går den upp till toppen (kabinberg). I den andra riktignen går den med en start/dalstation på parkeringen vid kabindal över Åresjön mot Renfjällets topp. Man får naturligvis bygga ett maffigt garage under dalstationen med tanke på att parkeringen försvinner. [MEDIA=youtube]dp1WFSgd4Nc[/MEDIA] [MEDIA=youtube]O1fJ7TkO7MY[/MEDIA] [URL]http://ww1.whistlerblackcomb.com/p2pg/video/[/URL] Men hur en sådan här lift skall gå och vart den skall stå vet jag inte detta var bara en tanke. Den bör vara mindre väderkänslig.En tänkbar rutt är vid Gammla Stjärnliften/Timmerstugan vi ravinen upp mot toppen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp