Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skare" data-source="post: 955456" data-attributes="member: 33054"><p>Om ni istället för att kolla på Eniro och Google Earth kollar och åker terrängen på riktigt, plus spenderar tid uppe på Skutan och ser var snön lägger sig (eller rättare sagt inte lägger sig), märker hur sjukt flack åkning det blir nedanför Västerskutan mot Huså (i början är det bra lutning men nästan alltid dålig snö), hur få dagar högson verkligen går tror jag att ni hade lagt eran röst på någon annat än 120 miljoner eller liknande för att koppla ihop Huså med Åre. Räkna dessutom en investeringskalkyl på hur många år det tar att betala tillbaka dessa 120 miljoner. Ingen av oss lever i alla fall då.</p><p></p><p>Om jag hade 120 miljoner att leka med hade det varit en billig beg släplift från 1000 dal, mot toppen i den naturliga svackan till höger nerifrån sett (gör baksidan mer tillgänglig för snabba laps), plus en sexa Fjällgården-Tott och den tänkta sexan från Björnenhållet upp mot Tott. Tre liftar ger åkning som följer terrängen på ett naturligt sätt och inte går på skrå som det gör i centrala delan av systemet. Dock blir det ju megaskrå på baksidan, men det är ju frivilligt att ta den vägen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skare, post: 955456, member: 33054"] Om ni istället för att kolla på Eniro och Google Earth kollar och åker terrängen på riktigt, plus spenderar tid uppe på Skutan och ser var snön lägger sig (eller rättare sagt inte lägger sig), märker hur sjukt flack åkning det blir nedanför Västerskutan mot Huså (i början är det bra lutning men nästan alltid dålig snö), hur få dagar högson verkligen går tror jag att ni hade lagt eran röst på någon annat än 120 miljoner eller liknande för att koppla ihop Huså med Åre. Räkna dessutom en investeringskalkyl på hur många år det tar att betala tillbaka dessa 120 miljoner. Ingen av oss lever i alla fall då. Om jag hade 120 miljoner att leka med hade det varit en billig beg släplift från 1000 dal, mot toppen i den naturliga svackan till höger nerifrån sett (gör baksidan mer tillgänglig för snabba laps), plus en sexa Fjällgården-Tott och den tänkta sexan från Björnenhållet upp mot Tott. Tre liftar ger åkning som följer terrängen på ett naturligt sätt och inte går på skrå som det gör i centrala delan av systemet. Dock blir det ju megaskrå på baksidan, men det är ju frivilligt att ta den vägen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp