Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Danil" data-source="post: 955478" data-attributes="member: 122026"><p>Om det är som Skare säger, att det är dålig snö så gör det ju inte så mycket om man drar pistade backar där. Men vi bör kanske vara realister och inse att högzonsliftar kommer det förmodligen inte byggas några nya utav, möjligtvis att dem byts ut, samtliga högzonsliftar har väl några år på nacken.. Det finns dock en sak som jag anser 'möjligt' och det är om man bygger en högzonslift på en annan sida av fjället utifrån vart det oftast blåser ifrån, t.ex. om det oftast blåser från väst så kanske en högzonslift kan byggas på östsluttning där det blir något lä. Annars tycker jag bar att man bör bygga i lågzon. </p><p> Rödkullen tycker jag bör byggas ut, öka fallhöjden genom en lift från E14 upp till nuvarande dalstation och byt ut Rödkulleliftarna mot en 6-stol. Lutningen från Rödkullen ner mot E14 tycker jag ser ganska bra ut och skulle nog få en "blå lutning". En lift från E14 skulle också innebära att man skulle kunna parkera vid E14 och slippa slingra sig upp på fjället.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Danil, post: 955478, member: 122026"] Om det är som Skare säger, att det är dålig snö så gör det ju inte så mycket om man drar pistade backar där. Men vi bör kanske vara realister och inse att högzonsliftar kommer det förmodligen inte byggas några nya utav, möjligtvis att dem byts ut, samtliga högzonsliftar har väl några år på nacken.. Det finns dock en sak som jag anser 'möjligt' och det är om man bygger en högzonslift på en annan sida av fjället utifrån vart det oftast blåser ifrån, t.ex. om det oftast blåser från väst så kanske en högzonslift kan byggas på östsluttning där det blir något lä. Annars tycker jag bar att man bör bygga i lågzon. Rödkullen tycker jag bör byggas ut, öka fallhöjden genom en lift från E14 upp till nuvarande dalstation och byt ut Rödkulleliftarna mot en 6-stol. Lutningen från Rödkullen ner mot E14 tycker jag ser ganska bra ut och skulle nog få en "blå lutning". En lift från E14 skulle också innebära att man skulle kunna parkera vid E14 och slippa slingra sig upp på fjället. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp