Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Chris123144" data-source="post: 978843" data-attributes="member: 134183"><p>Jo det har ju inte direkt varit några storsatsningar i Åre sedan VM 2007. Dock så har Åre sök VM igen om jag minns rätt? Det kanske kan få fart på Skistar att bygga ut lite mer? </p><p></p><p>Tegefjällsliften kommer nog att byggas om inte kommunen har någon synpunkt. Eftersom det redan finns en lift där idag tror jag inte att det kommer bli så mycket "tjaffs" om den. Även som sagt att den inte finansieras utav Skistar är oxå en fördel. Dessa två andra liftar är ju inom det nuvarande befintliga skidområdet. Vilket jag tror eller snarare hoppas jag på att kommunen inte har så många synpunkter om. </p><p></p><p>Dock är det ju väldigt konstigt att man har väntat så länge och sedan slänga fram 3 st liftar samma År? jag menar sedan 2007 är det ju 5 år? Man skulle ha spridit ut utvecklingen mer så hade det ju känts som om att Åre faktiskt utvecklades. Jag menar på 5 år skulle man kunnat utveckla Åre mer en bara en knapp lift och en släp lift? Och jag vet inte ens om jag vill räkna med den där "I Jättars Spår" Vad var grejen med den egentligen?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Chris123144, post: 978843, member: 134183"] Jo det har ju inte direkt varit några storsatsningar i Åre sedan VM 2007. Dock så har Åre sök VM igen om jag minns rätt? Det kanske kan få fart på Skistar att bygga ut lite mer? Tegefjällsliften kommer nog att byggas om inte kommunen har någon synpunkt. Eftersom det redan finns en lift där idag tror jag inte att det kommer bli så mycket "tjaffs" om den. Även som sagt att den inte finansieras utav Skistar är oxå en fördel. Dessa två andra liftar är ju inom det nuvarande befintliga skidområdet. Vilket jag tror eller snarare hoppas jag på att kommunen inte har så många synpunkter om. Dock är det ju väldigt konstigt att man har väntat så länge och sedan slänga fram 3 st liftar samma År? jag menar sedan 2007 är det ju 5 år? Man skulle ha spridit ut utvecklingen mer så hade det ju känts som om att Åre faktiskt utvecklades. Jag menar på 5 år skulle man kunnat utveckla Åre mer en bara en knapp lift och en släp lift? Och jag vet inte ens om jag vill räkna med den där "I Jättars Spår" Vad var grejen med den egentligen? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp