Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Danil" data-source="post: 995567" data-attributes="member: 122026"><p>Jag tycker man borde utnyttja den fallhöjd som finns nedanför Rödkullen, den bit som man idag måste köra bil för att ta sig upp till parkeringen. Vet att det finns med liftar därifrån på detaljplanen för Rödkullen/Ullådalen men Jag skulle föredragit en annan sträckning av liftarna med parkering nere vid E14 och sedan gondolbana upp till Rödkulleliftarnas dalstation, dessa liftar skulle sedan bytas ut mot en åtta/sex stols Expresslift. Att byta ut de befintliga rödkulleliftarna mot en Expresslift skulle då vara prio ett eftersom jag anser att det skulle ge stor nytta för skidområdet. Folk skulle då kunna ha det som ett alternativ till Olympia och Worldcup områdena eftersom skidåkare i allmänhet vill ha moderna och snabba liftar!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Danil, post: 995567, member: 122026"] Jag tycker man borde utnyttja den fallhöjd som finns nedanför Rödkullen, den bit som man idag måste köra bil för att ta sig upp till parkeringen. Vet att det finns med liftar därifrån på detaljplanen för Rödkullen/Ullådalen men Jag skulle föredragit en annan sträckning av liftarna med parkering nere vid E14 och sedan gondolbana upp till Rödkulleliftarnas dalstation, dessa liftar skulle sedan bytas ut mot en åtta/sex stols Expresslift. Att byta ut de befintliga rödkulleliftarna mot en Expresslift skulle då vara prio ett eftersom jag anser att det skulle ge stor nytta för skidområdet. Folk skulle då kunna ha det som ett alternativ till Olympia och Worldcup områdena eftersom skidåkare i allmänhet vill ha moderna och snabba liftar! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Tillbaka
Topp