Utrustning för att valla slalomskidor

R1Uffe

Medlem
Undrar om det finns något "kit" någonstans att köpa för att sätta fast på skruvstädet i garaget för att klämma fast slalomskidorna?

Eller har ni nå andra bra ideer för att få fast skidorna för vallning.

/
Ulf

Behövs det? Jag brukar bara lägga skidora upp-och-ner, droppa på valla och stryka ut den (det är bra med något slags gummiband för att hålla skidbromsarna på plats).

Skrapa av vallan har jag aldrig förstått poängen med, det går väl bort på första åket och ska man inte göra det åket på tid så spelar det väl ingen roll. Men om man insisterar kan man väl bara ställa skidan mot en vägg och dra neråt?

Dessa köpte jag nyligen Swix ski vise hittade ingen som sålde i Norden så det fick bli från USA, köpte från den affären jag länkade till. Bra och snabb service.

Kanske inte vad du sökte, men om du inte hittar vad du söker är det ett alternativ :)

Väldigt sent svar här, men jag byggde precis klart ett som jag fäster i ett litet skruvstäd och lätt kan få med mig i sportbagen när jag åker iväg på skidresor =)

Gammalt ämne, men en anledning att sickla är att det med tiden blir en väldans massa onödig valla på och i marken i en skidanläggning om ingen skulle sickla. Förvisso blir man inte av med vallan även om man sicklar, men det kan åtminstone tas omhand på bästa sätt som annat avfall.

Tillbaka
Topp