Utrustning för en kort heavyweight
Har åkt sedan barnsben men på senare tid har det inte blivit mycket. Har tänkt återuppta snowboardåkandet på allvar och ta åkningen vidare. Hittills har jag mest kört free-riding, främst i pist och skog. Någon större myckenhet pow har det inte blivit. Planer är att hitta in i parken o jobba på jibbandet. Brädan jag har sedan gammalt är utdaterad på många vis och behöver därför skaffa mig lite nytt.
Det är här mitt probel kommer in: jag är 176cm lång och väger dryga 100 pannor, dessutom har jag 46-47 i skostorlek. Känns inte jättetaggande att spränga banken på något som jag knäcker första dagen i backen. Om någon hjälpsam själ med en machete ville vara vänlig att lotsa mig genom en djungel jag inte hittar ordentligt i (trots den bra guiden på forumet och några veckors egna försök) så vore det kanon.
Alla svar uppskattas!
Det är här mitt probel kommer in: jag är 176cm lång och väger dryga 100 pannor, dessutom har jag 46-47 i skostorlek. Känns inte jättetaggande att spränga banken på något som jag knäcker första dagen i backen. Om någon hjälpsam själ med en machete ville vara vänlig att lotsa mig genom en djungel jag inte hittar ordentligt i (trots den bra guiden på forumet och några veckors egna försök) så vore det kanon.
Alla svar uppskattas!