Utrustning för en kort heavyweight

Narwhal

Ny medlem
Har åkt sedan barnsben men på senare tid har det inte blivit mycket. Har tänkt återuppta snowboardåkandet på allvar och ta åkningen vidare. Hittills har jag mest kört free-riding, främst i pist och skog. Någon större myckenhet pow har det inte blivit. Planer är att hitta in i parken o jobba på jibbandet. Brädan jag har sedan gammalt är utdaterad på många vis och behöver därför skaffa mig lite nytt.

Det är här mitt probel kommer in: jag är 176cm lång och väger dryga 100 pannor, dessutom har jag 46-47 i skostorlek. Känns inte jättetaggande att spränga banken på något som jag knäcker första dagen i backen. Om någon hjälpsam själ med en machete ville vara vänlig att lotsa mig genom en djungel jag inte hittar ordentligt i (trots den bra guiden på forumet och några veckors egna försök) så vore det kanon.

Alla svar uppskattas!

Lib-Tech Skunk Ape 158 är 26,8 i midjan och fixar 100+ hur lätt som helst. Det gäller även Gnu Riders Choice 158W.

Ett par styva bindningar behöver du. Flux Super Titan eller Flux Feedback ger allt stöd du behöver.

Tack för svaret! Har rotat runt lite efter bästa förmåga och funnit på en skunk ape på blue-tomato, den är dock 161W. Hur stor skillnad gör de 3 CM? Ska höra av mig till oneoff o kolla hur de har det ställt också, men var sak tar sin tid.

Med din vikt klarar du av en 161 lätt. Jag tror inte det finns många Skunk Ape i Sverige överhuvudtaget, om ens någon.

Självfallet var det sista exemplaret sålt när jag skulle slå till, bittert! Gnu-brädan är inte jättelätt att finna på heller, det finns inga "vanligare" märken som gör gångbara alternativ? Annars är det till att beställa från andra sidan plaskdammen antar jag, det är ju sådär lagom gratis.

T.e.x Gnu Carbon Credit 159W, är det något lämpligt?

Senast ändrad:
Carbon Credit är en bräda som funkar för medelbra till bra åkare. Den har lite enklare material och är lite billigare. Jag är något tveksam till om den är styv nog för att räcka till för din vikt. Jag tror nog att den skulle funka ett tag, men att den kanske skulle bli lite väl mjuk i längden.

men jämför jag med Gnu's site så verkar det som om bt har skrivit fel då det inte verkar finnas en wide 161,5 med 26,8 waist.

rubriken på brädan säger 161,5 men man kan välja på 158 och 162 så bt är lite förvirrande måste jag erkänna.

Senast ändrad:
158an var wide och den har jag nu köpt! Blir nog Flux Feedback-bindningarna till tror jag, ska bara hitta vart de går för bäst pris. Vad gäller boots så blir det väl att läsa vad folk på forumet tycker och sen gå på testrunda, 32 lashed ligger bra till vad jag kan se.

Tack för hjälpen!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp