Utrustning från Free Radicals?

c0ma

Ny medlem
Var inne på stadium idag för att checka de nya Head och Ride brädorna de fått in. Med tanke på att jag behöver köpa hjälm och ryggskydd så kollade jag runt på lite utrustning också.
Till min förvåning hittar jag Free Radicals goggles för 5-600 spänn som såg rätt feta ut. Inget jag nånsin sett förut. Därefter kollade jag lite hjälmar och hittade en schysst hjälm med visir, som också visade sig vara Free Radicals. Utrustningen har de fria radikalernas märke o allt, men är såklart producerat i Kina.

Nån som testat deras utrustning? Funderar starkt på att köpa deras hjälm. Ett lagom pris på en väldigt snygg och robust hjälm som sitter skönt. Tacksam för info!

jag såg dom oxå idag
ganska tuffa men de är ju typ stadium som gör dom så man vet inte riktit hur kvaliten är..

Hjälmen gjorde sig jävligt snygg på bild i stadiumkatalogen som jag nyss bläddra i...

ja, fast var den inte lite "fet"(stor)..?
iaf tyckte jag att det såg ut som det på bilden, fast det kan ju varit för att killen bara var en liten unge... och att hjälmen är för vuxna (?) men 699:- är ju annars bra pris!

Jag kollade också in free radicals grejerna.. Jag tyckte däremot att hjälmen kändes klen! Kändes mer som en cykelhjälm än en riktigt hård skidhjälm! Frågan är om man vågar köpa en sån hjälm..?

jag var precis nere å klämde lite på freeradicals grejerna.. jämförde dem med de giro hjälmar som fanns nere på stadium i karlstad och kan inte säga att jag märkte någon matriell skillnad den enda skillnaden verkar vara designen.. dessutom var båda gjorda i kina med liknande ettiketter och dyl.. annan observation var priset på fujatives med bindning 3999 köpte mina för 2860 kr på sportconrad.. helt plötsligt kände jag mig väldigt glad :D

argumentet med att "det är stadium som gör dom, så jag vet inte om kvaliteten..".. den är lite väl trångsynt.. tänk på att Stadium är ett svenskt företag, o sedan när har svenska produkter varit undermådiga?? vi i norden,skandinavien,europa har högt ställda krav på kvalitet och säkerhet så det skulle aldrig finnas direkt farliga produkter på svenska affärshyllor. dessa produkter genomgår nog till överdrift tuffa tester innan de kan hamna i konsumentens händer. så detta argument bottnar nog att det är en statusfråga och inget med kvalitet eller funktion... så tänka på vad du/ni säger.. ta bort prestigen av märket och tänka på den faktiska funktionen av produkten.

tack på förhand!

är det inte scottgrejjer? ..med freeradicals-klistermärken på? eller är jag helt ute o cyklar?

var nere på stadium idag o kollade, men här i nkpg har de tydligen inte fått in de...
men är hjälmen gjord i frigolit, som cykelhjälmar eller? i så fall så borde den ju vara jävligt lätt?

japp den är i frigolit med ett tunt plastlager på ytan för att skydda mot väder o vind. påminner ngt om Giro nine MX, fast i ngt mindre skala.. skärmen är inte lika stor bla. mén den är väldigt lätt.

finns de radicals goggles:/ de ha rjag inte sett men hjälmen den tycker jag ser fin ut en sån önskar jag mig i hjul(jul)klapp..

stureson: när ja funderar på va ja mena så va d nog mest att everest gogglarna inte säljer bra så hottar dom upp dom me en free radicals plastlapp..
men okej dom verjar ju vara bra d kan ja hålla me om

http://www.stadium.se/Products/produktbilder/large/047065.jpg
finns även i helsvart hjälm med vitt kring öronen. Köp den inte! (jag vill va ensam med den i stanton, hehe)
Men Free Radicals måste väl vara ett registrerat varumärke med tanke på alla free radicals filmer som gjorts? Då måste de ju på något sätt ge sitt medlåtande (få tillräckligt betalt) för att stadium ska få använda deras logga på deras "skit".
Jag tycker den känns genuin, visst det är ingen störtloppshjälm men jag tror jag kommer leka med en sådan i vinter.

Samtidigt tycker jag det är konstigt att stadium säljer både everest och freeradicals goggles om det nu skulle vara så att FR-gogglesen skulle vara gjorda av everest.

Är det fler än jag som tycker att Warps nya glas är jävligt hårda för att kosta 299:-?? (De med flerfärgad spegel)

nu ha rjag kollat in den nogrannare as ful!! sån vill jag inte ha i hjulklapp längre!!

om ni funderar på att köpa FR-hjälmen:köp giro nine.9 mx på www.gearguys.com istället den kostar
50$ (400:-) + att den är 10 ggr snyggare.OBS bara stl. xs,s (52-53.5 53.5-55.5)

Åk hårt i vinter!
/henrik

Snödjup

Tillbaka
Topp