Utvalda bilder

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 80259

Guest
Utvalda bilder
Är det bara jag som tycker det suger? Hur gör man ens för att få en utvald nuförtiden, kan man klicka en ruta som det var snack om för att få den granskad eller kom det aldrig igång?
Ofta är det bilder från samma användare som tar upp båda platserna också...

Ush, sätt in lite redigt folk att granska bilder nu, och byt oftare!

Utvalda bilder
Håller med om att det ska vara skärpning på vilka bilder som blir utvalda och inte. Ibland verkar det mer som någon lottning än att kolla på vilken bild som är bäst.
Anledningen att 2 bilder från samma användare kommer upp är troligtvis för att den användaren lägger upp 2 bra bilder samtidigt :)

Utvalda bilder
Testa och lägg upp lite bra bilder så kanske du blir utvald. Om en cykel av märket Yosemite är med på bilden så ökar chansen garanterat.

Utvalda bilder
Patrik_L sa:
Testa och lägg upp lite bra bilder så kanske du blir utvald. Om en cykel av märket Yosemite är med på bilden så ökar chansen garanterat.
JAAAAAAA!? Man tycker ju som det men i helvete heller att det hände något... Försökte även leta efter någon slags "granska gärna denna bild" knapp men inte fanns det heller. https://www.freeride.se/member/photo.php?id=73134

Freeride granskar alla inskickade bilder innan de publiceras. Alla bilder kan inte alltid tas in på sajten.

Hur menar man här... publicerad som på förstasidan eller mitt album?
Puuh, känns tryggt att de iallafall "granskar" bilderna som blir utvalda. tänk om dem inte gjort det..

Näh, nu går jag och sansar med mig lite oboy!

Utvalda bilder
Patrik_L sa:
så du menar att om jag har lagt upp en skit ful bild men jag åker på nästa års modell av pipe cleaner lr nått så äre större chans att bilden blir utvald än om jag har tagigt en as clean bild och har ett par skidor som jag köpt på biltema? det är vell inte utrustningen man har som bestämmer hur bra du åker, lr har jag fel?

Utvalda bilder
977 sa:
Patrik_L sa:
så du menar att om jag har lagt upp en skit ful bild men jag åker på nästa års modell av pipe cleaner lr nått så äre större chans att bilden blir utvald än om jag har tagigt en as clean bild och har ett par skidor som jag köpt på biltema? det är vell inte utrustningen man har som bestämmer hur bra du åker, lr har jag fel?
Du har såklart fel!

Allt handlar om vem som åker, vad han har för saker och på vilken ort bilden är tagen.
Alla har väl redan listat ut att en bild tagen i Japansk björkskog har 70% större chans att väljas ut än en tagen i Dundrets likasinnade fjällbjörksamhälle. Samma med prylar.. juh dyrare de är desto bättre status får du på bilder.

En Yosemite verkar ju TYDLIGEN inte ha så mycket att säga till om...

Utvalda bilder
Det fungerar naturligtvis på följande sätt.
Alla bilder som laddas upp har en chans att hamna på "förstasidan". Det som visas där är de två senaste bilderna som laddats upp. Det gäller alltså att ha lite tur och hamna rätt i tid.

Utvalda bilder? Det är helt enkelt bilder som inte är så fruktansvärt dåliga att de bara anses ta plats på servern. Därför får man bara ladda upp 25 av dessa. Utvalda bilder anses således vara tillräckligt bra för att man ska få ladda upp så många man vill.

Obs, detta är endast min teori, och det kan ju vara så att den inte stämmer. Fast å andra sidan har jag aldrig haft fel. Jo, vänta förresten, jag hade fel en gång, och det var när jag trodde att jag hade fel, fast jag hade rätt då med.

Utvalda bilder
977 sa:
Patrik_L sa:
Det jag menar är att ... säljer biltema skidor nu också!!! Nästa gång jag kommer till Sverige så måste jag genast till min favoritbutik i botkyrka (som igentligen borde heta något i stil med hot rod) och införskaffa ett par.
Men som jag förstår det så drivs Freeride som ett företag och då duger inte vad som helst för att locka kunder. Vad tror du ser folk vill se? En fet bild med ett par pip ränsare eller en bild med skiis från hot rod.

Jag vet vilken bild jag skulle välja.

P//

Förövrigt så har Felix en sjukt skön hoj..

Utvalda bilder
Jag är iaf glad att jag lyckats få en bild som utvald. Märkte det för ett tag sedan.

Hade varit kul att sett det med egna ögon, att bilden var på första sidan dvs. men men..

//teo

Utvalda bilder
Patrik_L sa:
977 sa:
Patrik_L sa:
Det jag menar är att ... säljer biltema skidor nu också!!
nej det har dom inte men om dom hadde så hade det vell inte vart så mkt prestige att ha sånna ;)

Utvalda bilder
Bumpar tråden lite. Det är bedrövligt hur dåligt det här fungerar, kanske låter gnälligt men avgör själva.

Här är 3 bilder som inte duger enligt fr.

Utvalda bilder
Salkley sa:
Bild nr.2 i mycket större format, kanske som en tavla hade varit riktigt fett.
Annars tycker jag inte någon av bilderna håller kvalite för första sidan på fr tyvärr.

Utvalda bilder
Salkley sa:
kan ärligt talat inte säga att jag hade valt ut dem heller. därmed inte sagt att det fungerar som (jag tycker att) det borde (alla gånger), men smaken är bekant som baken också.

Utvalda bilder
Lee-nus sa:
Salkley sa:
kan ärligt talat inte säga att jag hade valt ut dem heller. därmed inte sagt att det fungerar som (jag tycker att) det borde (alla gånger), men smaken är bekant som baken också.
bra bilder, men lite ointressanta på nått sätt. åkaren i mitten på bild 2 & 3. blir ingen spänning i bilderna. bilde 2 hade vart bättre om åkaren inte försvan i skuggorna/spåren bakom. och annars kanske beskurit bilden så att naturen är bilden med inslag av en udda grej (dvs åkaren). annars ser de bra ut men ja håller med föregående speakers. peace

Utvalda bilder
Har också börjat fundera på om man måste ha en extern blixt för att lyckas få någon bild utvald till förstasidan, som någon skrev över..

Tycker att det hade varit bra med någon funktion likt fotosidans där man kan se bilder som lagts upp de senaste 3 dagarna ("Nya i Bildkritik" och "Nya i Mjukstart", som det heter där). Då har man större möjlighet att få visa sina bilder för mer än bara sina vänner som ser när man laddar upp dem.

Utvalda bilder
svensk sa:
Har också börjat fundera på om man måste ha en extern blixt för att lyckas få någon bild utvald till förstasidan, som någon skrev över..

Tycker att det hade varit bra med någon funktion likt fotosidans där man kan se bilder som lagts upp de senaste 3 dagarna ("Nya i Bildkritik" och "Nya i Mjukstart", som det heter där). Då har man större möjlighet att få visa sina bilder för mer än bara sina vänner som ser när man laddar upp dem.
Finns en funktion som heter Medlemsbilder där senaste uppdaterade medlemsalbum finns. Så där finns det chans att någon förutom dina vänner kan klicka sig in på fotona. T,ex nu idag är det TopHats som lagt in den senaste bilden tätt följt efter surfaren koffe80. Men vilka bilder de har får man inte reda på bara att de har ett uppdaterat album.

Utvalda bilder

Här har vi lite bilder av mig som inte har blivit utvalda av Freeride.
Dock så har jag fått massa andra bilder utvalda.
Jag tror det bara är att lägga upp massa bra bilder så får Redaktionen säkert upp ögonen för er.
Men det värkar vara olika från tid till tid, då jag en gång la upp 3-4 bilder och fick 3st utvalda (jag var inte alls nöjd med dom bilderna). En annan gång la jag upp 3-4 bilder som jag tagit vid ett annat fototillfälle och fick då bara en bild utvald (dessa bilder var många gånger bättre en dom andra bilderna vid det tidigare fototillfället där 3st blev utvalda).

Senast ändrad:
Utvalda bilder
JeppeTragardh sa:
Ibland räcker det med en vägg och en ixus 70 :lol:

https://www.freeride.se/photo/view.php?id=85658
Hahaha
Krävs även en kreativ kille för att få till denna väggfotoidé som du gjorde. Klart freeride vill visa upp denna bild då den är exemplarisk hur man sprider reklam för mer än just dig själv.

Oftast behövs det inte någon speciell kamera eller extra blixt utan det är motivet samt valet hur det framställs utifrån ljussättning och hur bilden blir intressant att titta på.

Senast ändrad:
Utvalda bilder
marer sa:
Det krävs en extern blixt för att få sin bild utvald.
Haha true that!

Salkley sa:
Dom här skulle solklart blivit utvalda men det handlar egentligen inte om hur bra en bild är... det handlar om vad den som godkänner väljer att godkänna, lite efter humör skulle jag tro. Sen har jag kommit på att det är självklart att alla bra bilder inte kan bli utvalda, med tanke på att majoriteten av bilderna som läggs upp nu för tiden är jävligt vassa. Skulle bli kaoz och ta mycket tid om man tvingades välja ut alla bra bilder som läggs upp!

Något jag än inte förstår är varför så mycket SKIT släpps igenom och varför det fortfarande ibland ligger 2 identiska bilder på framsidan, eller i alla fall av samma fotograf/åkare.

PS.

Med tanke på hur många bilder man kan lägga upp i sitt album idag är jag själv inte speciellt brydd över om en bild blir utvald eller inte... utrymmet räcker liksom till rätt bra ändå, till skillnad från när man fick ha 4 bilder :lol:

Tillbaka
Topp