Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Utveckling av liftsystemen i Funäsfjällen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1289004" data-attributes="member: 144594"><p>Det finns dåliga exempel överallt men jag tycker också att särskilt Österrike (och italienska Sydtyrolen) har en mysighet som är svår att slå. Man ser ju att t.o.m. skidorter i andra världsdelar försöker efterlikna den känslan vilket ibland är litet synd eftersom det kan kännas konstlat.</p><p>Avseende arkitekturen på svenska skidorter så känns det som att man famlar. Det finns liksom ingen tydlig skidorts-tradition att luta sig mot precis som PC skriver. Tycker dock att det blivit litet bättre på senare år. Området kring Åre Torg är nu t.ex. riktigt trevligt på sitt sätt, utan att vara nån sorts "alp-kitsch". Fast de var på väg åt fel håll (typ förortsbetong) ett tag på 80- och 90-talen så har t.ex. "Mitt i Åre" mm nu sjunkit in i bakgrunden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1289004, member: 144594"] Det finns dåliga exempel överallt men jag tycker också att särskilt Österrike (och italienska Sydtyrolen) har en mysighet som är svår att slå. Man ser ju att t.o.m. skidorter i andra världsdelar försöker efterlikna den känslan vilket ibland är litet synd eftersom det kan kännas konstlat. Avseende arkitekturen på svenska skidorter så känns det som att man famlar. Det finns liksom ingen tydlig skidorts-tradition att luta sig mot precis som PC skriver. Tycker dock att det blivit litet bättre på senare år. Området kring Åre Torg är nu t.ex. riktigt trevligt på sitt sätt, utan att vara nån sorts "alp-kitsch". Fast de var på väg åt fel håll (typ förortsbetong) ett tag på 80- och 90-talen så har t.ex. "Mitt i Åre" mm nu sjunkit in i bakgrunden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Utveckling av liftsystemen i Funäsfjällen
Tillbaka
Topp