Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Utveckling av skidstavar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1240625" data-attributes="member: 12152"><p>Jag känner mig extremt träffad <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p></p><p>Jag är riktigt noga med kontrollremmar till längd och jag testade en hel dröse varianter innan jag hittade rätt. Och dessutom är jag ännu mer petnoga med att ställa in längden på remmen exakt rätt för perfekt släpp och returkontroll. I alpint däremot skiter jag fullständigt i hur remmen är utformad. Jag använder den bara när jag turar i princip och aldrig i åkning (har sin grund i en incident i skogsåkning när jag var ung där jag höll på att dra av armen när staven fastnade och remmen inte gav med sig). Jag föredrar i alpint s.k. Utility Grip, AddTab eller liknande där staven hänger kvar i handen även utan rem. Dock ska jag tillägga att jag inte tar bort remmen, för den är bra att ha ibland om man ska klättra, tura, eller staka långa sträckor över flacka partier och liknande. </p><p></p><p>När det gäller undersökningen är det därmed i princip omöjligt för mig att svara på den eftersom jag inte kan välja om det ska avse alpint eller längd. Svaren blir helt i var sin ytterände beroende på om jag tänker alpint eller längd helt enkelt. Jag saknar också kommentarsfält där ni kan få in intressanta synpunkter som inte ryms i valet mellan Ja/Nej/Kanske. Tex att magnetvarianter kan vara intressant om de sitter fast tillräckligt bra (som längdåkare) och inte tillför mer än ett fåtal gram i vikt om ens det. För alpint är vikten inte alls av samma betydelse och magnetfästet kan istället vara tänkbart som säkerhetsfunktion, särskilt med tanke på min ovan nämnda incident. Den typen av idéer hade man kunnat fylla på med i kommentarsfält under respektive fråga. </p><p></p><p>Kul projekt dock och lycka till med utvecklandet!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1240625, member: 12152"] Jag känner mig extremt träffad :) Jag är riktigt noga med kontrollremmar till längd och jag testade en hel dröse varianter innan jag hittade rätt. Och dessutom är jag ännu mer petnoga med att ställa in längden på remmen exakt rätt för perfekt släpp och returkontroll. I alpint däremot skiter jag fullständigt i hur remmen är utformad. Jag använder den bara när jag turar i princip och aldrig i åkning (har sin grund i en incident i skogsåkning när jag var ung där jag höll på att dra av armen när staven fastnade och remmen inte gav med sig). Jag föredrar i alpint s.k. Utility Grip, AddTab eller liknande där staven hänger kvar i handen även utan rem. Dock ska jag tillägga att jag inte tar bort remmen, för den är bra att ha ibland om man ska klättra, tura, eller staka långa sträckor över flacka partier och liknande. När det gäller undersökningen är det därmed i princip omöjligt för mig att svara på den eftersom jag inte kan välja om det ska avse alpint eller längd. Svaren blir helt i var sin ytterände beroende på om jag tänker alpint eller längd helt enkelt. Jag saknar också kommentarsfält där ni kan få in intressanta synpunkter som inte ryms i valet mellan Ja/Nej/Kanske. Tex att magnetvarianter kan vara intressant om de sitter fast tillräckligt bra (som längdåkare) och inte tillför mer än ett fåtal gram i vikt om ens det. För alpint är vikten inte alls av samma betydelse och magnetfästet kan istället vara tänkbart som säkerhetsfunktion, särskilt med tanke på min ovan nämnda incident. Den typen av idéer hade man kunnat fylla på med i kommentarsfält under respektive fråga. Kul projekt dock och lycka till med utvecklandet! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Utveckling av skidstavar
Tillbaka
Topp