Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Utveckling av skidstavar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AdamSjogren" data-source="post: 1240819" data-attributes="member: 171203"><p>Alltid kul med innovation och nytänkande, men glöm inte bort att kostnaderna för nyutveckling av produkter kan bli höga för att inte tala om tidsåtgången om det ska göras ordentligt. UF-företagande begränsar möjligheten till externt kapital starkt, ca 15 kkr om jag minns rätt, och lämpar sig istället bättre för återförsäljning eller försäljning av tjänster. </p><p></p><p>Om jag förstod rätt är det främst längdåkning som är intresset? Kanske underhåll av stavar kan vara något? Sälja tjänsten för byte av trugor och spetsar(?). </p><p>Beställ hem lite reservdelar, åk ut i samhället och hämta stavar, genomför service, fakturera/ta betalt, bokför, skriv någon rapport och gå vidare i livet.</p><p>Slösa inte mer tid på att plocka fram någon produkt, då ni i slutändan ändå kommer inse att enhetspriset kommer vara alldeles för högt eller stor kvantitet behövs köpas. </p><p></p><p>Finns intresset för produktutveckling läser ni lämplig eftergymnasial utbildning eller i eget bolag på fritiden.</p><p> </p><p>Bra UF är de som inneburit liten tidsåtgång och minimal huvudvärk i mitt tycke, men motbevisas mer än gärna. Kör hårt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AdamSjogren, post: 1240819, member: 171203"] Alltid kul med innovation och nytänkande, men glöm inte bort att kostnaderna för nyutveckling av produkter kan bli höga för att inte tala om tidsåtgången om det ska göras ordentligt. UF-företagande begränsar möjligheten till externt kapital starkt, ca 15 kkr om jag minns rätt, och lämpar sig istället bättre för återförsäljning eller försäljning av tjänster. Om jag förstod rätt är det främst längdåkning som är intresset? Kanske underhåll av stavar kan vara något? Sälja tjänsten för byte av trugor och spetsar(?). Beställ hem lite reservdelar, åk ut i samhället och hämta stavar, genomför service, fakturera/ta betalt, bokför, skriv någon rapport och gå vidare i livet. Slösa inte mer tid på att plocka fram någon produkt, då ni i slutändan ändå kommer inse att enhetspriset kommer vara alldeles för högt eller stor kvantitet behövs köpas. Finns intresset för produktutveckling läser ni lämplig eftergymnasial utbildning eller i eget bolag på fritiden. Bra UF är de som inneburit liten tidsåtgång och minimal huvudvärk i mitt tycke, men motbevisas mer än gärna. Kör hårt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Utveckling av skidstavar
Tillbaka
Topp