Utvecklingsskidor till tjej

missilin

Ny medlem
Hej!

Jag är en tjej på 165 cm lång och 65 kg. Nu i vinter ska jag åka 4 veckor i St Anton och behöver ett par skidor. Skidor har jag åkt minst en vecka hela mitt liv, Sälen, Åre och Trysil och på senare år även franska alperna. Då jag tidigare har åkt med UCPA har jag inte skaffat några skidor för det har bara blivit en vecka varje år och de har kännts onödigt att skaffa ett par skidor då. Jag är inte rädd för att ta i i pisten och anser mig själv som en mycket god åkare i pisten. Dock har jag inte samma färdigheter i offpist men håller på att lära mig mer och mer, därav resorna med UCPA.

Jag letar efter ett par skidor som man kan åka med i både pist såsom offpist. Jag har tyvärr inte tillräckligt med benmuskler för att trycka till ordentligt men ger allt jag har i backen och vill gärna kämpa lite med skidorna så dem behöver inte vara alltför mjuka. Jag vill utvecklas med skidorna och träna upp min offpist åkning.

Hoppas ni har några tips!

Senast ändrad:
hej!

Jag har hittat ett par skidor som inte ær så kända på europeiska marknaden men som fler och fler bland bergsguiderna anvænder.

icelandic skidor de ær bredda och smidiga som ett par offpist skidor men har ændå en radie mellan 10-18 meter vilken gør dem snabb i pisten. de kræver lite benstyrka då de ær lite breddare en vanliga pistskidor
men är grymt skøna dessutom en grymt layout
skulle tippa på att ett par Nomad passar dig ganska bra
det är deras allmountain model

kolla på www.fatbastards.dk där køper man dem før bra priser.

mvh patrik

Tillbaka
Topp