V-Explosive kontra DP

evil

Ny medlem
V-Explosive kontra DP
Den röda v-ex fanns på alpingaraget så det verkar ju som om de tar in skidan i år. Lätt snyggast i völkls sortiment i år

V-Explosive kontra DP
Ville bara aktualisera inlägget igen.
Som sagt, har nån jämfört?
Asteroid och DP är för rätt lika tror jag.

/A

V-Explosive kontra DP
...som normalt sett innehar en betydande handlingskraft men som i vissa fall kan ägna dagar i själsvånda över beslutet om han ska välja x eller y.

Bäste ACE. Mellan raderna i det inlägg framgå klart att ditt känslsobaserade val är Stöckli medan ditt förnuft säger att du ska satsa på det stensäkra kortet Völkl. För mig som utomstående rådgivare är rådet: - Välj med ditt hjärta! Välj Stöckli! (Och DP är ju trots allt en av de coolaste brantåkarna...)

;-)/ MM

PS! Jag har inte kört någon av ovan nämnda skidor, men det har ju mindre betydelse... DS.

V-Explosive kontra DP
Inget snack om saken... jag har ett par av både modellerna... stöclin är ca. 100ggr. bättre på allt utom tajt skogsåkning....

DP är bäst av alla fetingar på pist.. de bästa pistskidor jag nånsin haft... totalt isgrepp oavsett vilken hockeyplan du åker på... kör sönder upp till en meters pucklar. funkar över hela berget och blir i princip inte slagen på nåt område... kan vara lite jobbigt i snår skogteräng, men går jätte bra bara man har kraften nog.. assjobbigas att åka i skogen med. Åk in dig med dem och du kommer uppleva en ny dimmesion... kommer aldrig bli ifrånåkt på nån typ av underlag...DP är ett par störtlopp lagg som är ombyggd för den djupare snön... Skulle kunna avverka träd när man kör in i dem bara dina ben håller.

Explosive: funkar inte i pist är dålig i öppna ytor när det går undan... är livlös och allmäbnt tråkig.. jag åker bara med dem på förssäsongen innan hörzon öppnat till skogsåkning och små rännor.. lätta och kasta runt på en femöring... jag andvänder dom till biltolkning på asfalt och stadkörning och försäsong och eftersäsong när snölagret börjar ta slut....
köp DP... den finns lite överallt.
Explosive finns även på Naturkompaniet i Östersund

Tillbaka
Topp