Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
V-werks katana fabrikationsfel?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1080549" data-attributes="member: 13863"><p>[USER=57153]@hovis[/USER]</p><p>Viktigt att skilja på garanti och reklamation. Garanti är något som tillverkare/säljare frivilligt lämnar på produkter medan reklamationsrätten är enligt lagstiftning. Båda är till för att skydda konsumenten mot felaktiga varor. Den stora skillnaden är att när det gäller en reklamation är det du som konsument som måste bevisa (göra det trovärdigt) att skadan beror på ett fabrikationsfel. Men konsumenträtten är stark i Sverige och godkänns inte reklamation kan du gå vidare till KO.</p><p></p><p>Men som jag sagt tidigare, finns det inga tecken på "yttre våld" är jag övertygad om att Völkl kommer att hantera din reklamation på bästa sätt. Hursomhelst, skriv och berätta hur det går.</p><p></p><p>/MM</p><p></p><p>PS! Om någon med djupare juridiska kunskaper än jag har en annan uppfattning är du välkommen att kommentera! DS.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1080549, member: 13863"] [USER=57153]@hovis[/USER] Viktigt att skilja på garanti och reklamation. Garanti är något som tillverkare/säljare frivilligt lämnar på produkter medan reklamationsrätten är enligt lagstiftning. Båda är till för att skydda konsumenten mot felaktiga varor. Den stora skillnaden är att när det gäller en reklamation är det du som konsument som måste bevisa (göra det trovärdigt) att skadan beror på ett fabrikationsfel. Men konsumenträtten är stark i Sverige och godkänns inte reklamation kan du gå vidare till KO. Men som jag sagt tidigare, finns det inga tecken på "yttre våld" är jag övertygad om att Völkl kommer att hantera din reklamation på bästa sätt. Hursomhelst, skriv och berätta hur det går. /MM PS! Om någon med djupare juridiska kunskaper än jag har en annan uppfattning är du välkommen att kommentera! DS. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
V-werks katana fabrikationsfel?
Tillbaka
Topp