Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Va fan åker skibums halfpipe och quarterpipe för???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Per-Anders" data-source="post: 31068" data-attributes="member: 29121"><p>Heh, jag finner det ganska intressant att se vad alla har att säga om en diskussion som denna.</p><p></p><p>Första gången jag stod i en slalombacke var det på ett par skidor.. Sen vart det snowboard (nångång i slutet av -80:talet) och sedan vart det skidor för mig igen i början på -2000..</p><p></p><p>Livsstilen kommer inte från snowboard. Den kommer från de personer som kör sporten. Innan jag började med snowboard var jag skatare. I och med att den sporten utvecklades i ett håll (större kläder, mössor, dreads.. etc, etc.) så togs även detta med till slalombacken.. Alla som tidigare inte tyckte om skidor utan bara skatade och låg i dvala under allt annat än sommaren/hösten fick en livsstil de kunde te sig till under vintern.. De blev skateboard/surfare på is/snö.. D.v.s. snowboardåkare. Samtidigt var det skatare som åkte skidor och tog med sig sin livsstil till skidåkningen.. Och efter det på ett par år har det bara utvecklats och utvecklats..</p><p></p><p>Att säga att det ena är bättre/har större rätt än det andra till hits/QP/HP är vansinne.. Det är att gräva sin egen grav.</p><p></p><p>Har man en fet hit och polare som man gillar att köra med. Kör den hitten tills det inte finns någonting kvar av den.. Det är det som är meningen med sporter som skiijibbing/snowboard sessioning..</p><p></p><p>Ha förfan kul med dina vänner i backen - annars kan du lika gärna sluta och ta upp bowling eller längdskidåkning.</p><p></p><p>Solidaritet för helvete!</p><p></p><p>-P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Per-Anders, post: 31068, member: 29121"] Heh, jag finner det ganska intressant att se vad alla har att säga om en diskussion som denna. Första gången jag stod i en slalombacke var det på ett par skidor.. Sen vart det snowboard (nångång i slutet av -80:talet) och sedan vart det skidor för mig igen i början på -2000.. Livsstilen kommer inte från snowboard. Den kommer från de personer som kör sporten. Innan jag började med snowboard var jag skatare. I och med att den sporten utvecklades i ett håll (större kläder, mössor, dreads.. etc, etc.) så togs även detta med till slalombacken.. Alla som tidigare inte tyckte om skidor utan bara skatade och låg i dvala under allt annat än sommaren/hösten fick en livsstil de kunde te sig till under vintern.. De blev skateboard/surfare på is/snö.. D.v.s. snowboardåkare. Samtidigt var det skatare som åkte skidor och tog med sig sin livsstil till skidåkningen.. Och efter det på ett par år har det bara utvecklats och utvecklats.. Att säga att det ena är bättre/har större rätt än det andra till hits/QP/HP är vansinne.. Det är att gräva sin egen grav. Har man en fet hit och polare som man gillar att köra med. Kör den hitten tills det inte finns någonting kvar av den.. Det är det som är meningen med sporter som skiijibbing/snowboard sessioning.. Ha förfan kul med dina vänner i backen - annars kan du lika gärna sluta och ta upp bowling eller längdskidåkning. Solidaritet för helvete! -P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Va fan åker skibums halfpipe och quarterpipe för???
Tillbaka
Topp