Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Va fan åker skibums halfpipe och quarterpipe för???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mans_Hilling" data-source="post: 31137" data-attributes="member: 14436"><p>Bidraga. Vill jag härmed.</p><p></p><p>För det första. Alla skibums? Menar du den raka översättningen Skidluffare? Menar du alla de som åker ner till alperna, canada, Nya Zeeland osv? Du kanske helt enkelt anser att det är bara är folk som har sportlov vecka 8 som har rätt att åka i parkerna?</p><p></p><p>För det andra (kanske skall säga att jag åker bräda):</p><p>Du klämmer "men du kan ju inte jämnföra ett dropp med ett kickhopp...". Har någon över huvud taget gjort det? Allt vad ea sa var att Sverre flög 60 meter, inte om han gorde det med hjälp av en kick eller ett jetpack.</p><p></p><p>Det tredje: Du säger att du inte fattar varför skidåkare railar på grund av att det är mindre variation. </p><p>Jag kontrar:</p><p>Varför köper folk mjölkchoklad istället för Alladinask? Om killarna inte railar, då säger mig mina "föga" matematiska kunskaper att det blir ännu mindre variation. </p><p></p><p>Det fjärde: Visst, Jon kommer inte i närheten av Terje. Det går inte. Han är en gud. Däremot så kan du inte ha vaknat ur tvåkommaåttaprocentsruset när du skriver att JP och de gubbarna:"går högre, längre och gör bättre trick än vad Lille jon gör..." </p><p>Har bestämt för mig att Jon innehar världsrekordet (på skidor, som är högre än på bräda) i att hoppa högt? (Bra att du använder stor bokstav på lille men inte på Jon förresten).</p><p></p><p>Femte. DU har fel. Du kommer aldrig att ha rätt. Du är så fel ute så du inte förstår det. När du lärt dig räkna, lärt dig använda alla fräcka uttryck som "hip hop yo x22 spin to fet handstå till räcke till din mamma och kopojke 720" så kan du ta och glömma bort dem och sluta säga dem, för du kommer bara att säga fel. </p><p>Läs Matematik A, lär dig att inte ha fel, sluta dricka folköl, lär dig vad uttryck betyder innan du skriver dem, och sluta klaga på att folk gör "fs 720, bs 720", för det är alla som är kåta på uttryck som "baksides tyst grab två varv" som har fått sporten att bli till detta. Hade det inte varit för all hysteri på volter så hade folk fortfarande varit stoltare när de kommer över en 20meters platå med vetskapen att de precis har snurrat en 360 nosebone, istället för att ha gjort en "Bs rodeo 450 to 50-50" på en tremeters kick och en tvåmeters rail. </p><p></p><p>För det sjätte:</p><p>Du har fel. Kommer antagligen alltid att ha det.</p><p></p><p>(Börjar läsa lite böcker, tänk efter före, så kanske det leder till att vi slipper betala dina internetkostnader)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mans_Hilling, post: 31137, member: 14436"] Bidraga. Vill jag härmed. För det första. Alla skibums? Menar du den raka översättningen Skidluffare? Menar du alla de som åker ner till alperna, canada, Nya Zeeland osv? Du kanske helt enkelt anser att det är bara är folk som har sportlov vecka 8 som har rätt att åka i parkerna? För det andra (kanske skall säga att jag åker bräda): Du klämmer "men du kan ju inte jämnföra ett dropp med ett kickhopp...". Har någon över huvud taget gjort det? Allt vad ea sa var att Sverre flög 60 meter, inte om han gorde det med hjälp av en kick eller ett jetpack. Det tredje: Du säger att du inte fattar varför skidåkare railar på grund av att det är mindre variation. Jag kontrar: Varför köper folk mjölkchoklad istället för Alladinask? Om killarna inte railar, då säger mig mina "föga" matematiska kunskaper att det blir ännu mindre variation. Det fjärde: Visst, Jon kommer inte i närheten av Terje. Det går inte. Han är en gud. Däremot så kan du inte ha vaknat ur tvåkommaåttaprocentsruset när du skriver att JP och de gubbarna:"går högre, längre och gör bättre trick än vad Lille jon gör..." Har bestämt för mig att Jon innehar världsrekordet (på skidor, som är högre än på bräda) i att hoppa högt? (Bra att du använder stor bokstav på lille men inte på Jon förresten). Femte. DU har fel. Du kommer aldrig att ha rätt. Du är så fel ute så du inte förstår det. När du lärt dig räkna, lärt dig använda alla fräcka uttryck som "hip hop yo x22 spin to fet handstå till räcke till din mamma och kopojke 720" så kan du ta och glömma bort dem och sluta säga dem, för du kommer bara att säga fel. Läs Matematik A, lär dig att inte ha fel, sluta dricka folköl, lär dig vad uttryck betyder innan du skriver dem, och sluta klaga på att folk gör "fs 720, bs 720", för det är alla som är kåta på uttryck som "baksides tyst grab två varv" som har fått sporten att bli till detta. Hade det inte varit för all hysteri på volter så hade folk fortfarande varit stoltare när de kommer över en 20meters platå med vetskapen att de precis har snurrat en 360 nosebone, istället för att ha gjort en "Bs rodeo 450 to 50-50" på en tremeters kick och en tvåmeters rail. För det sjätte: Du har fel. Kommer antagligen alltid att ha det. (Börjar läsa lite böcker, tänk efter före, så kanske det leder till att vi slipper betala dina internetkostnader) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Va fan åker skibums halfpipe och quarterpipe för???
Tillbaka
Topp