Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Va fan åker skibums halfpipe och quarterpipe för???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Undertow" data-source="post: 31157" data-attributes="member: 31036"><p>Ulath: Ja, inte har du uttalat dig positivt om skidåkning iaf.</p><p></p><p>Självklart härstammar mycket inom "new-school-skidåkningen" från snowboard. Men det beyder väl inte att vi behöver stå i tacksamhetsskuld till er?</p><p></p><p>Vad jag menade med att du har dålig koll på skidåkningen var att du påstår att man inte skulle kunna göra 270 off (eller 240..?) från en rail. Hade du haft lite koll hade du vetat att det görs både backflips och 450`s båda av och på rails. Att kinkade rails kan se lite risigt ut på skidor är jag nog beredd att hålla med om dock.</p><p></p><p>Sen ska vi skilja lite på saker och ting här, du håller på och ändrar dig hela tiden om vi pratar om bästa åkaren, skönaste åkstilen, eller den mest flippade personligheten. För enkelhetens skull så säger jag så här, Jon är bäst, Pollard åker cleanast, Boyd och JF är skönast och Mike Douglas är våran lilla "skid-jibber-legend".</p><p></p><p>Jag tror faktiskt inte att alla dessa snowboardåkare skulle knäcka Jon, men om domarna i en crossover tävling var lika inskränkta som du skulle nog slutresultatet se ut så.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Undertow, post: 31157, member: 31036"] Ulath: Ja, inte har du uttalat dig positivt om skidåkning iaf. Självklart härstammar mycket inom "new-school-skidåkningen" från snowboard. Men det beyder väl inte att vi behöver stå i tacksamhetsskuld till er? Vad jag menade med att du har dålig koll på skidåkningen var att du påstår att man inte skulle kunna göra 270 off (eller 240..?) från en rail. Hade du haft lite koll hade du vetat att det görs både backflips och 450`s båda av och på rails. Att kinkade rails kan se lite risigt ut på skidor är jag nog beredd att hålla med om dock. Sen ska vi skilja lite på saker och ting här, du håller på och ändrar dig hela tiden om vi pratar om bästa åkaren, skönaste åkstilen, eller den mest flippade personligheten. För enkelhetens skull så säger jag så här, Jon är bäst, Pollard åker cleanast, Boyd och JF är skönast och Mike Douglas är våran lilla "skid-jibber-legend". Jag tror faktiskt inte att alla dessa snowboardåkare skulle knäcka Jon, men om domarna i en crossover tävling var lika inskränkta som du skulle nog slutresultatet se ut så. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Va fan åker skibums halfpipe och quarterpipe för???
Tillbaka
Topp