Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Va fan åker skibums halfpipe och quarterpipe för???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dupa" data-source="post: 31171" data-attributes="member: 31216"><p>Ok visa mig EN intressant diskution där alla utgår från rent subjektiva saker utan att blanda in sitt personliga tycke.</p><p></p><p>Mans:</p><p>Ja det är ju exakt det jag menar det går i princip inte. </p><p></p><p>Egon. Tsss... Rails är så svårt man gör det. Eftersom vi kommit överrens om att det går göra fler rails på snowboard nu så innebär det också att du kan göra saker som är pungbrockssvåra. Har tagit det fetaste tre kinkade railet i åre. det är stooooort.</p><p></p><p></p><p>Vill föresten påpeka att det var inte jag som skapade min profil och jag är 17 år och bor i jämtland...</p><p></p><p>Snowboard åkningen började som lössnö sport. När snowboarden utvecklades började också det som oldskool skiersen börjat på med hopp och liknande att sakta krypa fram. Snowboard gav upphov till de flesta hopp vi ser idag Spines, HPs QPs osv.</p><p>Men det jag först och främst menade var att all newskool åkning på skidor är en "kopia" av snowboardens freestyle element. Twintip, Bigjump och rails har funnits länge men dominerats av snowboardåkarna. Därför ser de flesta som om snowboard är det som direkt har skapat newskool åkningen. Vilket är delvis sant men även oldskool skidåkarna har ett finger med i spelet genom att många av deras trick lever kvar idag antingen genom snowboardsporten till skidåkningen eller i ett rakt nedstigande led.</p><p>Kläder. Där var snowboard åkarna långt före skidåkarna med stora pösiga byxor och jackor, något som idag ses på var och varannan skiåkare. Vissa säger att det är tagit direkt från skate kulturen/surfingen där ofta stora shorts först och främst härjade. Jo visst inspirationen kommer säkert därifrån men mycket av skiddressarna idag Är skapade från det snowboard mode som började för flera år sedan.</p><p></p><p>Blev förvirrad nu. orkar inte skriva mer den här gången... återkommer...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dupa, post: 31171, member: 31216"] Ok visa mig EN intressant diskution där alla utgår från rent subjektiva saker utan att blanda in sitt personliga tycke. Mans: Ja det är ju exakt det jag menar det går i princip inte. Egon. Tsss... Rails är så svårt man gör det. Eftersom vi kommit överrens om att det går göra fler rails på snowboard nu så innebär det också att du kan göra saker som är pungbrockssvåra. Har tagit det fetaste tre kinkade railet i åre. det är stooooort. Vill föresten påpeka att det var inte jag som skapade min profil och jag är 17 år och bor i jämtland... Snowboard åkningen började som lössnö sport. När snowboarden utvecklades började också det som oldskool skiersen börjat på med hopp och liknande att sakta krypa fram. Snowboard gav upphov till de flesta hopp vi ser idag Spines, HPs QPs osv. Men det jag först och främst menade var att all newskool åkning på skidor är en "kopia" av snowboardens freestyle element. Twintip, Bigjump och rails har funnits länge men dominerats av snowboardåkarna. Därför ser de flesta som om snowboard är det som direkt har skapat newskool åkningen. Vilket är delvis sant men även oldskool skidåkarna har ett finger med i spelet genom att många av deras trick lever kvar idag antingen genom snowboardsporten till skidåkningen eller i ett rakt nedstigande led. Kläder. Där var snowboard åkarna långt före skidåkarna med stora pösiga byxor och jackor, något som idag ses på var och varannan skiåkare. Vissa säger att det är tagit direkt från skate kulturen/surfingen där ofta stora shorts först och främst härjade. Jo visst inspirationen kommer säkert därifrån men mycket av skiddressarna idag Är skapade från det snowboard mode som började för flera år sedan. Blev förvirrad nu. orkar inte skriva mer den här gången... återkommer... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Va fan åker skibums halfpipe och quarterpipe för???
Tillbaka
Topp