Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Va fan åker skibums halfpipe och quarterpipe för???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fritzan" data-source="post: 31213" data-attributes="member: 10319"><p>För det första det är väl underbart att skidåkningen har utvecklats pga att brädan kom till världen. Brädan hade dock aldrig kommit till om det inte funnits liftar och annat pga skidåkningen.</p><p></p><p>För det andra, en skibum är en person som bor och åker skidor/bräda/telisar eller annat i alperna och brinner för det. Någon som någon gång har hört uttrycket snowboardbum eller telemarkbum. Inte jag i alla fall, allt kallas skibum.</p><p></p><p>Sen kanske jag är partisk men jag tycker att bigjump på lagg ser mycket bättre ut. DEt är mer fart och mer avancerade grejer oftast. Sen tack brädåkarna för att ni fixade boardercorss så att vi nu har skiercross. På lagg är det betydligt mer fart och action. Inget av detta betyder att jag har något mot bräda men jag är bara av åsikten att vissa saker ser coolare ut på lagg. Åk alla det ni tycker är kul och gnäll inte på andra.</p><p></p><p>Ha det gött i vinter och var snälla mot varandra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fritzan, post: 31213, member: 10319"] För det första det är väl underbart att skidåkningen har utvecklats pga att brädan kom till världen. Brädan hade dock aldrig kommit till om det inte funnits liftar och annat pga skidåkningen. För det andra, en skibum är en person som bor och åker skidor/bräda/telisar eller annat i alperna och brinner för det. Någon som någon gång har hört uttrycket snowboardbum eller telemarkbum. Inte jag i alla fall, allt kallas skibum. Sen kanske jag är partisk men jag tycker att bigjump på lagg ser mycket bättre ut. DEt är mer fart och mer avancerade grejer oftast. Sen tack brädåkarna för att ni fixade boardercorss så att vi nu har skiercross. På lagg är det betydligt mer fart och action. Inget av detta betyder att jag har något mot bräda men jag är bara av åsikten att vissa saker ser coolare ut på lagg. Åk alla det ni tycker är kul och gnäll inte på andra. Ha det gött i vinter och var snälla mot varandra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Va fan åker skibums halfpipe och quarterpipe för???
Tillbaka
Topp