va ska man välja

myrshlok

Ny medlem
va ska man välja
va tycker ni ska ska välja?

public enemy 06
scott p3 04/05 lr 05/06
salomon 1080 05

ge förslag
är 175
väger 60kg
vill ha ett par twintip som funkar över allt

va ska man välja
Om du väljer P3 tycker jag du ska satsa på -05/06 och framåt då dom har utvecklats endel och blivit riktigt bra!

Själv körde jag denna säsong på 1080, funkade bra till en början men kändes lite för klen och tam när man pressade på rejält..

va ska man välja
Jag har ett par K2 Public Enemy 05/06, 179 cm med Salomon 912ti, riktigt bra skick, till salu om du är intresserad! åkta på ca 3 veckor :) hör av dig!

va ska man välja
Vad sägs om att välja de som du tycker fungerar bäst, för dig, det är helt nytt rationellt sätt att välja skidor, första gången det presenteras här på freeride, ja, i Sverige faktiskt.

va ska man välja
Lima-ko sa:
Vad sägs om att välja de som du tycker fungerar bäst, för dig, det är helt nytt rationellt sätt att välja skidor, första gången det presenteras här på freeride, ja, i Sverige faktiskt.
Nu ska du inte va spydig din lilla skitunge!!

va ska man välja
om du ska ha ett par som funkar lite överallt så tycker jag Scott P3. På alpingaraget rekomenderade dom P3/ Mojo årsmodell 07/ förra årets mojo. så jag tror att P3 är de bättre köpet då..

va ska man välja
Ekdahl, det stämmer nog.

Men ska man istället bara slänga ut sig någon cool twintip med den helt eminenta (ironi) förklaringen att den äger parken eller liknande?
Inte en enda i denna tråden har heller frågat vad den här myrshloksnubben har för tidigare erfarenheter, vilka färdigheter han besitter osv.
Att välja skidor är inte lätt, för i stort alla skidor på marknaden är bra, vilken man väljer är mer en smaksak.

Senast ändrad:
va ska man välja
kan säga att jag är hyfsad i parken
och åker bra annars
dock aldrig testat 1 meter puder :(
har tidigare åkt på 1080 05
sprayer bc
å 720

va ska man välja
jag tycker du ska för söka prov a skidorna sen välja,
det dinns ju sånna dära test dagar som man kan få prova alla möjliga skidor.

va ska man välja
public tycker iaf jag är dem skönaste skidorna jag har kört på (har provat en massa) funkar grymmt överallt grymma i parken men endå härligt flyt i lössnön

va ska man välja
myrshlok:
Hyfsad i parken, åker annars bra, säger mig inte speciellt mycket. Vad betyder det rent teknikmässigt, kan du åka på rent skär, kan du trycka dina 60 kg ner i skidorna osv...

Vad tyckte du om 1080 05 och Sprayer BC?

va ska man välja
kann åka på rent skär
kann trycka på bra
tyckte 1080 va skön hada dock lite bakmonterat så blev lite konstigt i parken
åkte typ bara park med sprayer bc sköna å hoppa med lite konstiga på rail

Tillbaka
Topp