va tycker ni om att dricka och att åka skidor?

Allele

Medlem
ja tycker inte de passar att va full i backen!
okej om man tar nån öl så länge man har knotroll coh kan behärska sig!

Viktor:

Vaddå? Du menar att drycker som stråååå Rom, Fernet och Jäger inte är framtagna för att dricka på ett berg? Allting är mycket bättre när man är full..det finns inga undantag...inga alls

hahah, mest meninglösa forum inlääget nånsin, men vist knajag hålla med om att man inte ska vara full när man ÅKER skidor, men om man vill en tysk turist i kycklinggul overall så kan man bänka sig på afterskin direkt istället.

nä man ska röka för då är man ghetto.

lite jäger och nån öl till maten kan vara trevligt när man är stel i kroppen.

jag tycker det e idiotiskt!!!
såg en gubbe i bjursås i helgen som tog up en fickplunta och började hälla i sig!!
ska man supa kan man göra det efteråt.

haha bra tråd..

Citerar Nasty Nate: "Tycker dte samma som att dricka och att køra bil.. det e jævligt spænnande"

Men va i h-e.. Alkohol gör skidåkning roligare.. Och en värmande klunk sprit får modet att gå upp och försätter en i en bra sinnesstämning. Om ni anser att det innebär fara för omgivningen att åka lite smålullig kan jag kontra med att det finns oerhört mycket farligare saker än så.. Tänk på alla barnfamiljer som åker efter varandra som en orm; alla blåbär som envisas med att ploga i svarta backar; alla idioter som står i bredd och babblar under ett krön.
I mina ögon är dessa idioter ett mycket större problem än om rutinerade, duktiga åkare tar några bärs och Irish Coffee i toppstugan innan de susar nerför röda backen.. Ha lite perspektiv på tillvaron och var inte så hysteriska..

jao finns ytterligare en fördel med alkohol. Man blir mer avslappnad av det. Tror till och med att de finns statistik som visar att man skadar sig oftare vid ramlings och halknings-olyckor då man är nykter än då man är onykter. Så fakta är att man ska hålla sig till alkohol fredag och lördagkvällar för då äre mindre risk att man skadar sig då man går till och från stan om de är halt. Men iofs då man är nykter går man inte till stan...

Så man kan med sanna ord känna sig säkrare i backen på fyllan egentligen.... eh :P

Men va i h-e.. Barnfamiljer som gör orm-trix och blåbär som plogar i svarta backar utgör ingen som helst fara för folk som lärt sig att svänga... Det konstaterade vi redan här: http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=25602

Om du anser att man är en rutinerad, duktig åkare om man tar några bärs och Irish Coffee i toppstugan innan man susar nerför röda backen är du helt fel ute. Ha lite perspektiv på tillvaron och var inte så hysterisk.

PS: Sprit dricker man med fördel på after-whatever:n (dvs efter man åkt färdigt på vad man nu behagar använda som transportmedel på berget)

Haha.. Jag anser inte att några bärs gör en till en rutinerad åkare. Jag säger bara att det finns större faror än alkoholförtäring i backarna. Läs ordentligt innan du svarar. Är du full eller ? ;)

Jag drev med ditt sätt att skriva, men det gick visst inte hem. Här kommer det jag menar igen fast förhoppningsvis mer begripligt:

Rutinerade duktiga åkare hittar du vanligen inte i röda backar, oavsett vad deras promille-halt råkar vara.

Största faran i pisten anser jag vara åkare som åker över sin förmåga utan kontroll.

Sprit dricker man som sagt med fördel på after-whatever:n. Oavsett om det finns andra saker som är farligare än att åka pist onykter, tycker jag att det är en väldigt onödig risk att ta.

"ja tycker inte de passar att va full i backen!
okej om man tar nån öl så länge man har knotroll coh kan behärska sig!"

Frågan borde väl snarare vara om man kan vara full och skriva inlägg?

Peter K skrev:
"Rutinerade duktiga åkare hittar du vanligen inte i röda backar, oavsett vad deras promille-halt råkar vara."

Duktiga åkare hittas alltid i baren oavsett promillehalt och tidpunkt, gärna lite röda om näsan.

Rutinerade åkare hittas i gröna, blåa och svarta backar men inte i röda!

Håller med No Kharma. Man kan dra paraleller att köra bil, trafiken. Det farligaste är inte de som kör fort
(för fort), de är oftast duktiga förare och kontrollerar bilen rel. bra. Det farligaste är de som kör långsamt och
inte kan köra bil. Folk som kör för långsamt, inte använder blinkers, inte vet hur man kör i rondeller osv.
Precis samma sak med skidåkningen, som no kharma sa. Barnfamiljer och kör ormen, plogar fram, stannar
oväntat och korkat är mycket farligare är oss fartdårar som kan är lite backfueled eller bara fueled:)

Kröken i kombination med skidåkning är ingen höjdare. Man får problem att ta sig nerför nåt så simpelt som en röd pist och då beror det inte enbart på barfamiljer som kör ormen och folk som plogar sig fram och snowboardglin som hasar sig fram på tvären och bygger stora snövallar. Man har noll koll från hårfästet ner till belaget på åkdonen, taskig avståndsbedömning och tendens till fartblindhet och kör man på någon i backen när man är packad kan det bli jävligt dyrt om personen stämmer en. Och jag tror inte någon vill ha på sitt samvete att man har kört på en tjej eller kille och kanske skadat han eller henne för livet bara för att man tyckte det var ballt att vara full i backen. Kröka kan man göra på afterskin.

Håller helt med de sista två inläggen. Det är förvisso skönt att ta en öl eller glühwein i solen innan sista åket - men man kan ju egentligen lika gärna ta det efter åket.

Om man vill få ut mycket av sin skidåkning så bör man väl inte blanda in alkohol, ganska självklart. Man kan ha kul utan alkohol för er som inte visste detta. Dessutom har man ju mycket roligare utan alkohol eftersom man kommer ihåg alla roliga saker man gör. Super man jämt så kommer man ju inte ihåg saker. Och minnen kan man ha kul med hur länge som helst! Och för det absolut första så står det i BIBELN att man inte får dricka sig full!

Dave_Spruce sa:
Det farligaste är de som kör långsamt och
inte kan köra bil. Folk som kör för långsamt, inte använder blinkers, inte vet hur man kör i rondeller osv.
Undrar hur många dödsolyckor som beror på att någon kör för långsamt... (Förutsatt den andra parten inte kör åt helsicke för fort.)

Är det förresten nån som är trött på att aldrig träffa på Sankt Bernadshundarna med XXX-tunna runt halsen, j-a Disney! Man har blitt lurad hela sin uppväxt...

men kom igen killar..
Patrik_L, förbjuda öl och sprit servering i pisterna verkar ju helt jävla meningslöst.
Helt seriöst.. Säg så här, man åker till en skidort, t.ex åre.. seriöst, de e ju fan biran man lever på där uppe.. palla va så jävla sura..
en öl eller två har ju inte gjort någon illa.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp