Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vad använder ni för ryggsäck när ni går på tur?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1079494" data-attributes="member: 80520"><p>Nåt som sitter bra på din rygg och har en volym på 30-40 liter. Vad för funktioner som anses nödvändiga är väldigt personligt. Jag vet vissa som hellre avlider än har en ryggsäck utan vätskesystem - själv tycker jag inte det är särskilt nödvändigt alls, samma princip gäller för hjälpbärare, goggleficka, ryggpanelsaccess etc. Det varierar också med vad du menar med att gå på tur, hållare för isyxa och fack för stegjärn är ju väldigt trevligt att ha för den typen av tur - en del föredrar också modeller med topplock för att det är enkelt att stuva undan rep under. För "vanlig" tur går det bra med nästan vad som helst dock, men jag tycker det är trevligt att ha ett separat fack för räddningsutrustningen och du kommer sannolikt vilja kunna sätta upp skidorna på ryggen för the occasional bootback. Vill du ha lavinballong så blir utbudet betydligt skralare och priserna stiger rätt mycket.</p><p></p><p>Själv kör jag med den gamla modellen av mammut RAS 35L och tycker det är en helt jävla superfantastisk ryggsäck. Den skulle möjligen kunnat vara något lättare. Vet inte hur de nya modellerna som ersatt den är (bortsett från att de är lättare, vilket naturligtvis är välkommet).</p><p></p><p>Tillägg: Jag antog att du menade dagsturer, för större projekt blir ju situationen en helt annan!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1079494, member: 80520"] Nåt som sitter bra på din rygg och har en volym på 30-40 liter. Vad för funktioner som anses nödvändiga är väldigt personligt. Jag vet vissa som hellre avlider än har en ryggsäck utan vätskesystem - själv tycker jag inte det är särskilt nödvändigt alls, samma princip gäller för hjälpbärare, goggleficka, ryggpanelsaccess etc. Det varierar också med vad du menar med att gå på tur, hållare för isyxa och fack för stegjärn är ju väldigt trevligt att ha för den typen av tur - en del föredrar också modeller med topplock för att det är enkelt att stuva undan rep under. För "vanlig" tur går det bra med nästan vad som helst dock, men jag tycker det är trevligt att ha ett separat fack för räddningsutrustningen och du kommer sannolikt vilja kunna sätta upp skidorna på ryggen för the occasional bootback. Vill du ha lavinballong så blir utbudet betydligt skralare och priserna stiger rätt mycket. Själv kör jag med den gamla modellen av mammut RAS 35L och tycker det är en helt jävla superfantastisk ryggsäck. Den skulle möjligen kunnat vara något lättare. Vet inte hur de nya modellerna som ersatt den är (bortsett från att de är lättare, vilket naturligtvis är välkommet). Tillägg: Jag antog att du menade dagsturer, för större projekt blir ju situationen en helt annan! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vad använder ni för ryggsäck när ni går på tur?
Tillbaka
Topp