Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Vad är det för band längs med stighudens mitt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="NickeA" data-source="post: 1225778" data-attributes="member: 166256"><p>Tjohoo!</p><p></p><p>Jag fick med ett par stighudar "på köpet" med en splitboard. De har ett band som går längs med mitten på stighuden (se bild).</p><p></p><p>[ATTACH=full]9093[/ATTACH]</p><p></p><p>Vad är syftet med denna? Det verkar inte vara nåt man tar bort, då främre änden siter under beslaget som man hakar över nosen på brädan. Är det nåt som skall hindra hudarna från sträcka sig på längden, eller göra det enklare att ta loss en så pass bred hud med mycket klistrig yta?</p><p></p><p>Nu skall jag byta klistret på hudarna då det är riktigt risigt jag undrar hur jag skall förhålla mig till det här bandet då. Några sektioner av bandet har lossat från hudarna då de legat hopvikta länge. Samtidigt sitter banden som berget på andra ställen. Vad säger ni? Skall jag försöka få bort banden (och kasta dem?)</p><p></p><p>/ Nicke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NickeA, post: 1225778, member: 166256"] Tjohoo! Jag fick med ett par stighudar "på köpet" med en splitboard. De har ett band som går längs med mitten på stighuden (se bild). [ATTACH type="full" alt="20210329_170432.jpg"]9093[/ATTACH] Vad är syftet med denna? Det verkar inte vara nåt man tar bort, då främre änden siter under beslaget som man hakar över nosen på brädan. Är det nåt som skall hindra hudarna från sträcka sig på längden, eller göra det enklare att ta loss en så pass bred hud med mycket klistrig yta? Nu skall jag byta klistret på hudarna då det är riktigt risigt jag undrar hur jag skall förhålla mig till det här bandet då. Några sektioner av bandet har lossat från hudarna då de legat hopvikta länge. Samtidigt sitter banden som berget på andra ställen. Vad säger ni? Skall jag försöka få bort banden (och kasta dem?) / Nicke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Vad är det för band längs med stighudens mitt?
Tillbaka
Topp