Vad är detta?!

Devlin

Ny medlem
Vad är detta?!
Tjena

Någon som vet vad detta är? Det är en produkt från Wintersteiger som jag tror ska användas till pjäxor/bindningar, justerbar till längden. Letat runt på nätet men utan framgång...

Vad är detta?!
Ser ut som någonform av ett sätt att montera olika bindingar med mindre hål, eller att kunna trycka i mindre eller större pjäxor. Känns ju inte helt säkert dock:p

Vad är detta?!
Med tanke på att den är från Winterstieger så gissar jag på att den ska sitta i bindningen när skidan planslipas. Vad tror ni om det?

Vad är detta?!
Jag tror vi har en vinnare! Planslipning och vallning är vad den måste vara till för, så man slipper skistoppen. Tackar Utter, även ni andra boys som kom med förslag (:

Vad är detta?!
simonthyrb sa:
jobbigt att ta en gummisnodd el. liknande o spänna upp skistoppern med, tur att denna geniala uppfinning finns!...
Tror att maskinen har fästen som tar tag i den här prylen när den körs igenom slipen. Alltså ingen liten sten utan en fullstor slipmaskin.

Vad är detta?!
På Wintersteigers hemsida under kategorin \"Accessories for Binding Adjusting Machines\" finns denna bilden:
cf6a71a2c9075f5c2fbca4d74b369869.jpg

\"Test Binding

Part No. 7711-401
UNIT Pc
Once a month, your ski binding testing machine must be checked with a test binding.\"

Inget för slipning verkar det som, någon som vet mer?

Var har du stött på prylen, Devlin?

Vad är detta?!
Används vid slipning.

När jag jobbade i hyran min första säsong använde vi oss av sådana. I hålen kan man fästa lite olika roliga saker för att få rätt tryck vid planslipning beroende på spann.

Mysteriet är löst!

Vad är detta?!
mholm, får saker beställda till verkstaden jag jobbar i. Vi har bra koll på det mesta men detta såg vi för första gången (:

Alright Markus! Måste fungera precis lika bra till när vi lägger på glidvalla på skidor där det redan sitter en binding på dock, eftersom vi använder maskin till det (:

Tack grabbar, grym hjälp!

Tillbaka
Topp