Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Vad är egentligen skillnaden mellan herr- och dambyxor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1319134" data-attributes="member: 60010"><p>Om man vill veta hur män vs kvinnor ser på saken blir det väl lite konstigt om man inte behöver uppge sitt kön? </p><p></p><p>Jag skulle gissa att frågan besvarar sig själv. Byxorna är designade efter kroppstyp redan idag då kvinnor och män generellt har olika kroppsuppbyggnad. Att ha fler än två varianter efter kroppstyp är troligen inte lönsamt och därför stannar de flesta märken där. Då blir det en naturlig uppdelning efter kön även om det egentligen är en uppdelning efter kroppstyp. </p><p></p><p>Jag har ett par dambyxor som funkar men har lite fel proportioner i just höft/midja/lår vilket är där kvinnor och män normalt skiljer sig åt. De var dock billiga så fick duga tills jag hittade ett par bättre. </p><p></p><p>Jag tror att frågeställningen är ett exempel på "om det har fyra ben, hovar och svans och bor i ett stall , tänk häst och inte zebra".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1319134, member: 60010"] Om man vill veta hur män vs kvinnor ser på saken blir det väl lite konstigt om man inte behöver uppge sitt kön? Jag skulle gissa att frågan besvarar sig själv. Byxorna är designade efter kroppstyp redan idag då kvinnor och män generellt har olika kroppsuppbyggnad. Att ha fler än två varianter efter kroppstyp är troligen inte lönsamt och därför stannar de flesta märken där. Då blir det en naturlig uppdelning efter kön även om det egentligen är en uppdelning efter kroppstyp. Jag har ett par dambyxor som funkar men har lite fel proportioner i just höft/midja/lår vilket är där kvinnor och män normalt skiljer sig åt. De var dock billiga så fick duga tills jag hittade ett par bättre. Jag tror att frågeställningen är ett exempel på "om det har fyra ben, hovar och svans och bor i ett stall , tänk häst och inte zebra". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Vad är egentligen skillnaden mellan herr- och dambyxor?
Tillbaka
Topp