Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Vad är egentligen skillnaden mellan herr- och dambyxor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MKOL" data-source="post: 1319141" data-attributes="member: 164657"><p>Först och främst så redan i din första mening blandar du ihop begreppen design & (pass)form.</p><p></p><p>Jag försökte fylla i formuläret men ........... Om du verkligen är intresserad av svaren och vill kunna använda resultatet måste du gå tillbaka till ritbordet och göra om formuläret. Konstruktiv feedback från någon som har jobbat en del med undersökningar (postalt, digitalt, telefon etc.)</p><p></p><p>[ATTACH=full]38761[/ATTACH]</p><p></p><p>På fråga 4 finns ett neutralt svarsalternativ men inte på fråga 5. På fråga 6 gör du ett kardinalfel och drar slutsatsen att respondenten tycker någonting.</p><p></p><p>[ATTACH=full]38763[/ATTACH]</p><p></p><p>Rent generellt är undersökningen eller rättare sagt språket i den spretigt och inkonsekvent och användandet av "könsneutrala" i fråga 3 och "inkluderande" i fråga 4 är ett exempel. På fråga 4 har du också redan dragit en slutsats om respondenten.</p><p></p><p>Att använda neutrala svarsalternativ på bara utvalda frågor är knepigt.</p><p></p><p>Ja, jag upplever att klädindustrin generellt är fast i gamla förlegade spår när det kommer till design och att jag äger en del damkläder p.g.a. att jag gillar designen OCH att dom turligt nog råkade passa min kontorsfeta kroppsform men jag inser nu att det är totalt ointressant då jag inte fattar om du är intresserad av åsikter kring passform eller om design.</p><p></p><p>Måhända är det jag som fått något om bakfoten men jag kan garantera att svar du får från denna undersökning är helt oanvändbara.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MKOL, post: 1319141, member: 164657"] Först och främst så redan i din första mening blandar du ihop begreppen design & (pass)form. Jag försökte fylla i formuläret men ........... Om du verkligen är intresserad av svaren och vill kunna använda resultatet måste du gå tillbaka till ritbordet och göra om formuläret. Konstruktiv feedback från någon som har jobbat en del med undersökningar (postalt, digitalt, telefon etc.) [ATTACH type="full" size="651x1223"]38761[/ATTACH] På fråga 4 finns ett neutralt svarsalternativ men inte på fråga 5. På fråga 6 gör du ett kardinalfel och drar slutsatsen att respondenten tycker någonting. [ATTACH type="full" size="654x479"]38763[/ATTACH] Rent generellt är undersökningen eller rättare sagt språket i den spretigt och inkonsekvent och användandet av "könsneutrala" i fråga 3 och "inkluderande" i fråga 4 är ett exempel. På fråga 4 har du också redan dragit en slutsats om respondenten. Att använda neutrala svarsalternativ på bara utvalda frågor är knepigt. Ja, jag upplever att klädindustrin generellt är fast i gamla förlegade spår när det kommer till design och att jag äger en del damkläder p.g.a. att jag gillar designen OCH att dom turligt nog råkade passa min kontorsfeta kroppsform men jag inser nu att det är totalt ointressant då jag inte fattar om du är intresserad av åsikter kring passform eller om design. Måhända är det jag som fått något om bakfoten men jag kan garantera att svar du får från denna undersökning är helt oanvändbara. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Vad är egentligen skillnaden mellan herr- och dambyxor?
Tillbaka
Topp