Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Vad är egentligen skillnaden mellan herr- och dambyxor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skidmannen" data-source="post: 1319154" data-attributes="member: 35740"><p>Jag saknar ”Goretexbyxor” som man kunde köpa för 20-30 år sedan. Alltså byxor som funkar för all slags utomhusaktivitet och inte har speciellt för topptur, isklättring, snowboard osv. Lite lätt förhöjt liv, hellånga dragkedjor eller såna som går nästan ända upp. Eventuellt fickor och då såna som inte sitter i knähöjd och dinglar. Inga konstiga specialfunktioner, bara clean.</p><p></p><p>T.o.m Arcteryx hade tagit bort alla sina brallor i den stilen. Rescensionerna på deras egen site för värstingen Alpha är ganska kul läsning. ”Vad fan tänker ni med, ska jag ta av mig skorna mitt på fjället när stormen kommer” (byxorna saknar numera hellånga dragkedjor) osv.</p><p></p><p>Mountain Equipment har nästan rätt modell (Tupilak) men dom var helt unobtainium i höstas, och lite för mycket isklättring. Norröna, kanske men nej. Så det fick bli något billigt bara. Bättre billigt och fel än dyrt och fel. Jag hade gärna betalat 8000+ eller vad nu fullpris är på ett par värstingar, mina gamla höll i 20 år, men det fanns inget jag ville ha.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skidmannen, post: 1319154, member: 35740"] Jag saknar ”Goretexbyxor” som man kunde köpa för 20-30 år sedan. Alltså byxor som funkar för all slags utomhusaktivitet och inte har speciellt för topptur, isklättring, snowboard osv. Lite lätt förhöjt liv, hellånga dragkedjor eller såna som går nästan ända upp. Eventuellt fickor och då såna som inte sitter i knähöjd och dinglar. Inga konstiga specialfunktioner, bara clean. T.o.m Arcteryx hade tagit bort alla sina brallor i den stilen. Rescensionerna på deras egen site för värstingen Alpha är ganska kul läsning. ”Vad fan tänker ni med, ska jag ta av mig skorna mitt på fjället när stormen kommer” (byxorna saknar numera hellånga dragkedjor) osv. Mountain Equipment har nästan rätt modell (Tupilak) men dom var helt unobtainium i höstas, och lite för mycket isklättring. Norröna, kanske men nej. Så det fick bli något billigt bara. Bättre billigt och fel än dyrt och fel. Jag hade gärna betalat 8000+ eller vad nu fullpris är på ett par värstingar, mina gamla höll i 20 år, men det fanns inget jag ville ha. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Vad är egentligen skillnaden mellan herr- och dambyxor?
Tillbaka
Topp