Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad är viktigast i små stadsbackar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="user93315" data-source="post: 861933"><p>Tycker inte direkt att detta är någon enkät inte något mer än vad någon annan forumtråd är där folk undrar om fördelar och nackdelar om diverse backar, kläder, kameror e.t.c Skillnaden är bara att trådskaparen denna gång berättat vad han tänkt göra med informationen han söker.</p><p></p><p>Svarar men kan inte ge någon speciell rangordning då jag tycker att alla delar är viktiga för att skapa en bra helhet.</p><p>1, pistning= helst ska det vara pistat så att buskar, stockar och stenar inte märks av vid åkning. Men att resten av underlaget ska vara opistat.</p><p></p><p>2, tillgång till puckelpist, = ja gärna i något mindre brant lutning kanske en blåbacke för att få folk att träna upp sin balans.</p><p></p><p>3, nybörjarvänligt= ja om naturen tillåter det</p><p></p><p>4, park, vilken typ av hopp vill ni ha, form på rails etc= Om jag skulle besöka backen skulle jag uppskatta en <strong>medium skidlek</strong> eller <strong>stor skidlek</strong> se bildskiss för vad exakt vad en sån innehåller samt hur den skapas på denna <a href="http://www.skiforbundet.no/Anlegg/Sider/Anleggsweb.aspx" target="_blank">länk</a> och klicka vidare på fliken skileik.</p><p></p><p>5, möjlighet till skidskola= privatlektioner bör vara fokuset i en mindre backe för att förhindra att ta upp så lite gruppåkning i backen, då detta kan vara irriterande moment i just mindre backar.</p><p></p><p>6,tillgång till servering, vad ska finnas= värmestuga med micro samt servering där matlådor kan köpas som sedan värms i micro. För att tjäna på värmestugan kan alltså en avgift för microanvändande tas ut. </p><p></p><p>7, portåkning, slalom storslalom= Beror på målgruppen för mig behövs det inte mer än det som ingår i parkområdet.</p><p></p><p>8, skiduthyrning= absolut ska det finnas det för att locka nya typer av åkare. Samarbete med någon lokal sportbutik är att föredra för att få passande uppdaterat sortiment.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="user93315, post: 861933"] Tycker inte direkt att detta är någon enkät inte något mer än vad någon annan forumtråd är där folk undrar om fördelar och nackdelar om diverse backar, kläder, kameror e.t.c Skillnaden är bara att trådskaparen denna gång berättat vad han tänkt göra med informationen han söker. Svarar men kan inte ge någon speciell rangordning då jag tycker att alla delar är viktiga för att skapa en bra helhet. 1, pistning= helst ska det vara pistat så att buskar, stockar och stenar inte märks av vid åkning. Men att resten av underlaget ska vara opistat. 2, tillgång till puckelpist, = ja gärna i något mindre brant lutning kanske en blåbacke för att få folk att träna upp sin balans. 3, nybörjarvänligt= ja om naturen tillåter det 4, park, vilken typ av hopp vill ni ha, form på rails etc= Om jag skulle besöka backen skulle jag uppskatta en [b]medium skidlek[/b] eller [b]stor skidlek[/b] se bildskiss för vad exakt vad en sån innehåller samt hur den skapas på denna [url=http://www.skiforbundet.no/Anlegg/Sider/Anleggsweb.aspx]länk[/url] och klicka vidare på fliken skileik. 5, möjlighet till skidskola= privatlektioner bör vara fokuset i en mindre backe för att förhindra att ta upp så lite gruppåkning i backen, då detta kan vara irriterande moment i just mindre backar. 6,tillgång till servering, vad ska finnas= värmestuga med micro samt servering där matlådor kan köpas som sedan värms i micro. För att tjäna på värmestugan kan alltså en avgift för microanvändande tas ut. 7, portåkning, slalom storslalom= Beror på målgruppen för mig behövs det inte mer än det som ingår i parkområdet. 8, skiduthyrning= absolut ska det finnas det för att locka nya typer av åkare. Samarbete med någon lokal sportbutik är att föredra för att få passande uppdaterat sortiment. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad är viktigast i små stadsbackar?
Tillbaka
Topp