vad får jag inte missa i Bad Gastein

OskarPeh

Medlem
hej, jag ska under sportlovet åka på min första skidresa utomlands och undrar vad får jag inte missa i Bad Gastein både i skidväg och upplevelser (mat & dryck), uppskattar alla tips :)

Älskar bergen i Bad Gastein. Riktigt mycket bra backar och bra lut. Du får absolut inte missa Sportgastein. Sen tycker jag åket H1/H2 från Hohe Sharte hela vägen ner är en otrolig pist. Tyckte utbudet på kul restauranger var riktigt dåligt dock. After ski på Silver Bullet

Sportgastein rekommenderas. Är det soligt kan det se ut så här när man tar eftermiddags ölen.

20230210_115353.jpg

Ta en middag på Bellevue Alm! Käket är väl kanske inget att skriva hem om egentligen men en trevlig upplevelse.

Restaurangen är en stuga som ligger en bit upp i backen, rätt mysig med öppen spis i mitten.

Du åker en liten stollift upp, en och en. Sen när du ska hem kan du åka kälke ner i en 2,5 km lång bana.
Gick rätt fort ner och nästan omöjligt att svänga, men jäklar vad vi kul vi hade.

Ni måste verkligen ta en middag på Landgasthof Klapotetz. Oerhört intim matsal med endast 3 bord och maten är helt fantastisk. Sen är ju Jungerstube på Stubnerkogel ett givet besök, väldigt god gröstl och apfelstrudel. De bästa åken är på Schlossalm, med tidigare nämnda H1/H2 i spetsen.

Ha en härlig resa!

Instämmer med de andra! Sportgastein är riktigt trevligt. Inte många pister, men de de har är de bästa i Bad Gastein. Silver Bullet och Häggbloms är bästa afterski ställena. Angelo och Jägerhäusl är mina favoriter för middag.

Tillbaka
Topp