Vad får plats i en Douchebag 2.0?

Hej.

Jag har tänkt att köpa en Douchebag 2.0. Jag undrar om någon har erfarenhet av att man får plats med två par skidor och pjäxor i denna? Antar detta men vill ändå dubbelkolla.

Väldigt tacksam för svar!

Hej!

Inga problem att få plats med två par skidor, pjäxor och alla skidkläder.
Snarare vikten som kan bli ett problem, om du ska flyga med väskan.
Min väska vägde in på 28 kg med ett par skidor och pjäxor plus skidkläder och lavinutrustning.

Det är därför man INTE packar pjöxorna i skidbagen utan tar den som handbagage. Har aldrig haft nå problem med det och VOILA så är skidbagen 4-5kg lättare :)

Över till frågan.
Jag fick senast plats med 2 par skidor, stavar, transa, spade, sond, hudar samt nästan alla kläder. Vägde in på tot 25kg. Le och blinka till personen som du ska checka in ditt bagage. KLARRT!

Bumpar denna tråd i panik.

Jag kanske får köpa ett tredje par skidor till mycket bra pris och jag undrar om man kan klämma in 3 par skidor i en Douchebag The Douchebag (aka 2.0?)..?
Samt ett/två par stavar.

Pjäxorna tar jag i handbagage eller i ett annat incheckat bagage.

Senast ändrad:
klassy sa:

Jag kanske får köpa ett tredje par skidor till mycket bra pris och jag undrar om man kan klämma in 3 par skidor i en Douchebag The Douchebag (aka 2.0?)..?
Samt ett/två par stavar.

Beror på skidor, men jag har klämt in mtn explore 95 186 med dynafit utan stoppers, opinion 118 186 med dynafit med stoppers och TD 124 med duke. Men det var på håret och krävdes lite pussel.

Vattendroppe sa:
klassy sa:

Samt ett/två par stavar.

Beror på skidor, men jag har klämt in mtn explore 95 186 med dynafit utan stoppers, opinion 118 186 med dynafit med stoppers och TD 124 med duke. Men det var på håret och krävdes lite pussel.
Hmm okej..

Dynastar - 74 - 170
Rossignol Soul 7 - 108 - 188

Och kanske Black Crows Nocta - 125 - 188

klassy sa:
Vattendroppe sa:
klassy sa:

Samt ett/två par stavar.

Hmm okej..

Dynastar - 74 - 170
Rossignol Soul 7 - 108 - 188
Och kanske Black Crows Nocta - 125 - 188
Kan gå, kan inte gå, svårt att säga. Beror på bindningarna också, är det bulkiga alpin/rambindningar med stora stoppers på ala par är det nog rökt.

Senast ändrad:
Sitter inte bindningar på Dynastar på rails. Då är de enkla att ta bort och montera. Blir genast kompaktare. Jag fick hål på änden där handtaget sitter på mina två DB efter transport. Tror att skidspetsarna skurit igenom. Så se till att ha lite vadering på toppen av skidorna. Annars en bra bag för transport av skidutrustning.

Precis, lägg något vid tip och tail om det behövs, och stålkanter om de ligger så att vikt hamnar där.
Håller dock väldigt bra jämfört md andra väskor. Dakine håller bra också iofs.

Tillbaka
Topp