Vad för skidor?

Nicke1080

Ny medlem
Vad för skidor?
Har åkt 1 år på ett par Salomon Teneighty skidor, men jag tycker att dom är för "tunga" "klummpiga".
Jag skulle villa köra på ett par skidor som är lätta och mjuka, Jag är nybörjare men vet inte riktigt vad jag ska ha för skidor?.

Lätta och mjuka : ). Är 1.86 lång väger 73 ungefär. Någon som vet :) ?

Vad för skidor?
hehe jo läste det lite :). 1080 skidorna är ganska klumpiga för nybörjare har jag hört?. kanske inte så jävla tunga men endå klumpiga, vet inte om ni fattar men ;) ?

Vad för skidor?
Okej. 1080 har varit en bra skida ett bra tag men den vrider sig lätt. Salomon gör däremot en av de lättare skidorna pga skidans uppbyggnad. Jag provade ett märke som heter High Society förra året och det är en riktigt rolig skida. Den är lätt att hantera i höga farter och har en fin uppbyggnad av poppel-trä. Det är en bra skida för alla. Den klarar större påfrestningar än många andra modeller som t ex 1080, eftersom den har en stålkant som endast har en skarv och en hårdare undersida (4000base)
Det är nog ett bra alternativ. Jag tror du kan köpa den på Alpingaraget och Alpint. Men jag köpte mitt par på www.masoski.se jag valde en Rossignol Scratch Ti140 bindning till. man kan ju kanske chilla på en 120 men jag gillar att sitta fast. värt att påpeka är att High Society är lite dyrare men den är lätt värt de.

Hoppas att du hittar det du behöver.

Vad för skidor?
om du körde på skidor som är längre än dig själv fattar jag att du kann tycka att dom var klumpiga i låga farter jag testade 1080 1 dec kortare än mig å dom var lättsvängda å sköna som faan

Vad för skidor?
jag tänkte köra med Atomic Triplets Urban i år..
ÅkaSkidor rankade skidorna väldigt högt på twintips-tipset 06... :D

Tillbaka
Topp