Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad för typ av borr till montering av bindning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1314648" data-attributes="member: 80520"><p>Använder alltid centerslag (ta en random spik eller skruv man har liggandes, fila den lite trubbig och kläm till med hammare funkar bra om man inte har), gör det enkelt att hitta fram även när man "kikar från sidan" med de 9 mm borren ska sticka ut oavsett. Gjorde det även när jag handborrade, enklare att sikta in sig än om man går direkt med borr.</p><p></p><p>Aldrig haft problem med att borren vandrat, trycker ner en del på kloss-grunkan så den hålls på plats bara. Kanske ett mer närvarande problem med metall i skidorna? Länge sen jag hade det. Om man är orolig för det skulle jag nog oavsett vilja förborra lite med en 2mm eller nåt sånt, med mindre man har en ordentlig jigg som klämmer runt skidan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1314648, member: 80520"] Använder alltid centerslag (ta en random spik eller skruv man har liggandes, fila den lite trubbig och kläm till med hammare funkar bra om man inte har), gör det enkelt att hitta fram även när man "kikar från sidan" med de 9 mm borren ska sticka ut oavsett. Gjorde det även när jag handborrade, enklare att sikta in sig än om man går direkt med borr. Aldrig haft problem med att borren vandrat, trycker ner en del på kloss-grunkan så den hålls på plats bara. Kanske ett mer närvarande problem med metall i skidorna? Länge sen jag hade det. Om man är orolig för det skulle jag nog oavsett vilja förborra lite med en 2mm eller nåt sånt, med mindre man har en ordentlig jigg som klämmer runt skidan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad för typ av borr till montering av bindning?
Tillbaka
Topp