Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
www.snoli.com
Använda metallborr (3,6) även i skida utan metall.Hej, hittade ingen info om just detta! Kan man använda metallborr för att montera bindningar? Använder man träborr 3.6 mm för skidor utan metall och metallborr 4.1 mm för skidor med metall?
Tack! Makes sense!Använda metallborr (3,6) även i skida utan metall.
Träborr har ju ofta en spets som kan gå onödigt djupt och kanske riskera att gå igenom.
Varför krångla till det?Jag har printat ut borrstopp av enkelt format. Det förenklar en hel del. Jag sätter då borret i botten på chucken och mäter sen ut lagom så att det blir 9mm borrdjup. Gör man borrstoppet lite längre kan man dessutom använda det i kombination antingen egenprintade mallar eller originalmallen. Eller bara i en styrplatta som kan se till att hålet blir perfekt lodrätt.

Smutt. Men hur ser du exakt var du borrar och att inte borret drar iväg från önskat ställe med den lösningen?Varför krångla till det?
Liten tetraeder-sak, ställ längden genom att dra in borren lagom långt in i chucken (enkelt att mäta med djupmätaren på ett skjutmått) - sen bara hålla basen mot skidan och borra till chucken agerar stopp mot toppen av tetraeder-saken. Hålet blir (tillräkligt) rakt och rätt djup, allt från en enkel print
Visa bilaga 37156
Så bara så det är sagt också, behövs inga specialborrar, 3.5/4.0 funkar bra.
Och tydligen så låter inte freeride mig ladda upp en .stl-fil, så var tvungden att haka på .txt på slutet. Ska funka (hoppas jag) att bara ladda ner och ta bort .txt på slutet... Om några dimensioner slutar funka så ska den vara 4cm hög.
Använder alltid centerslag (ta en random spik eller skruv man har liggandes, fila den lite trubbig och kläm till med hammare funkar bra om man inte har), gör det enkelt att hitta fram även när man "kikar från sidan" med de 9 mm borren ska sticka ut oavsett. Gjorde det även när jag handborrade, enklare att sikta in sig än om man går direkt med borr.Smutt. Men hur ser du exakt var du borrar och att inte borret drar iväg från önskat ställe med den lösningen?