Look spx 12 hyr-platta

Erikwink

Medlem
Look spx 12 hyr-platta
Hej,
Köpte just ett par rossignol sender free 100 där bindningen var inkluderad. Det var inget demo-ex, och monteringen gjordes av butiken.
Bindningen är en Look spx 12, när jag sedan hämtar skidorna så är de monterade på en hyr-platta/skena.
Tycker detta kändes skumt och inget som specificeras av butiken.
Är detta något typ av standard eller något som är underförstått?
Jag hade förväntat mig att bindningen skulle vara fast monterad...

Look spx 12 hyr-platta
Jag hade tagit det posetivt med rälsmonterad bindning (kärt barn har många namn demo, räls, hyr m.m , men tycker räls är bäst, ser ju oftast utsom en räls). Själv köper jag inte skidor med fast bindning.

Finns ju skidor som inte har något allternativ, tex völkl decon där rälsen är en del av skidan.

Look spx 12 hyr-platta
Förstår missnöjet, men hade det specificerats att den inte skulle monteras med demo-räls?

Jag tycker rälsbindningar är helt värdelösa att ha på sina egna skidor. De glappar och äcklar sig och dessutom ändrar de flexen på skidan mer än sin motsvarighet utan räls. Många gillar dem däremot då de ofta innebär högre andrahandsvärde.

Look spx 12 hyr-platta
Förstår missnöjet, men hade det specificerats att den inte skulle monteras med demo-räls?

Jag tycker rälsbindningar är helt värdelösa att ha på sina egna skidor. De glappar och äcklar sig och dessutom ändrar de flexen på skidan mer än sin motsvarighet utan räls. Många gillar dem däremot då de ofta innebär högre andrahandsvärde.
Man ska väl inte behövs speca vad man inte ska ha? Tolkar det som han köpt skidor och bindning och velat få de monterade. Men valde du rälsbindning eller "normal"?

Jag skulle inte betala mer för räls, hittar hellre annan skida med rätt mått. Pluggar hellre en skida och monterar om bindningen än räls.

Senast ändrad:
Look spx 12 hyr-platta
Man ska väl inte behövs speca vad man inte ska ha? Tolkar det som han köpt skidor och bindning och velat få de monterade. Men valde du rälsbindning eller "normal"?

Jag skulle inte betala mer för räls, hittar hellre annan skida med rätt mått. Pluggar hellre en skida och monterar om bindningen än räls.
Jag gör tvärtom skruva bort fast bindning och monterar ditt riktig bindning (rälsmonterat). Smaken är som baken.🙂

Glappet det talas om stör inte mig. När pjäxan sitter i då är det inget glapp. Är så på alla familjens skidor. Och på alla hyr skidor jag varit med om.

Senast ändrad:
Look spx 12 hyr-platta
Jag gör tvärtom skruva bort fast bindning och monterar ditt riktig bindning (rälsmonterat). Smaken är som baken.🙂

Glappet det talas om stör inte mig. När pjäxan sitter i då är det inget glapp. Är så på alla familjens skidor. Och på alla hyr skidor jag varit med om.
Även om det är rätt mått för dina pjäxor?

Look spx 12 hyr-platta

Behöva speca va man inte ska ha? Inte vad jag menar. Jag menar helt enkelt att om man inte a noga med att läsa vad man köper så är ju risken att man köper något som man inte vill ha. Vem säger att det ska framgå när det monteras en rälsbindning, och inte en "vanlig"?

Vad du vill betala mer eller mindre för påverkar dessutom helheten mycket lite.

Look spx 12 hyr-platta
Har rälsbindning på mina allmountain -- perfekt om en poolare vill låna och har annat yttermått på pjäxan. Fungerar perfekt, inget glapp.

Kör dock en fast Look-bindning på mina Rossi raceskidor.

Tillbaka
Topp